[WINNT] zawartość /Windows/winsxs rośnie ponad miarę...

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] zawartość /Windows/winsxs rośnie ponad miarę...
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Tue, 09 Jul 2013 03:25:00 +0200
Windows7 x64 SP1 posadzony na dysku 80GB ssd. Razem z nim tylko autocad, office, firefox. Czyli w zasadzie pustki powinny być. A tu się okazuje, że sam C:/windows/winsxs/ zajmuje >30GB, i system już krzyczy, że na C: brakło miejsca (razem z przywracaniem systemu i paroma pierdołkami - zostało prawie nic. Wywaliłem temp-y, itp i zrobiło się 2GB wolnego)

Wiem, googlowałem, ponoć winsxs nie należy opróżniać, bo będzie kataklizm, ewentualnie można użyć "oczyść zawartość dysku" i wywalić kopie sprzed-SP1. A programy udające winsxs-cleaner potrafią więcej zepsuć niż poprawić. Ale czy naprawdę jedynym ratunkiem jest reinstalacja windowsa po 2-3 latach pracy, bo każdy windowsupdate itp dorzuci coś sobie do winsxs, i nie da się tego obejść?