Re: [WINNT] [OT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [OT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 29 Jun 2013 18:54:22 +0200
Dnia Sat, 29 Jun 2013 14:35:24 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Czyli w pracy wobec kolegów wykonujemy tylko te czynności, za które nam
> ktoś płaci?

Też. I nie wpierdzielamy się w czyiś ogródek.

> A jak pomaga syn tego kolegi, to kto odpowiada?

No ja bym za jaja złapał cymbała, który synusia dopuścił.

> Noż ludzie, wyraźnie widać, że to firemka-samoróbka bez procedur oraz
> fachowego wsparcia. Uważam, że pomoc koleżeńska nie jest czymś
> niewłaściwym.

Nie mówię, że jest to złe. Ale mam takie podejście, że jak przychodzi gość
do firmy, to on się ma od firmowych komputerów trzymać z dala. Jeżeli ma się
nimi zajmować, to tylko w zakresie przewidzianym do zajmowania się przez
danego pacjenta. On uprawia swój ogródek, kto inny uprawia swój. Nie ma
wtedy przepychanki „bo tu przyjechał jakiś obcy i popsuł, ja jestem
niewinny”.

> Poza tym, nie bardzo widzę jak kopiowanie danych ma coś komuś rozwalić.
> Nawet jak się nie uda przenieść na docelową maszynę, to na źródłowej
> przecież nic się nie dzieje.

Jak to Pratchett pisał: szansa jedna na milion sprawdza się w 9 przypadkach
na 10… :D

> Taaa.... Pewnie sami tacy ,,koledzy'' co to nie ruszą, bo im nikt za to
> nie płaci.

Czekaj moment - ktoś migrację z OE na Thunderbirda robił / ktoś takową
zlecił. Użyszkodnik pojęcia na ten temat mieć nie musi - ot przyszedł i
kazali mu używać gromoptaka, a nie OE.

> A syn jest?

W wersji dla idioty. Osobiście za grzebanie w firmowych komputerach przez
osoby z zewnątrz nogi bym z dupy wyrywał przy samej szyi.

> Można bez brania.

O'rly? Siada JoteR, dłubie, coś jest rozwalone. Sytuacja, że w tym momencie
użyszkodnik wrzuca tekst „to nie ja, to taki JoteR spieprzył” to taka mocno
wydumana?

> Tak. Tak po prostu, w ramach koleżeńskiej pomocy.

Migracja czy backupowanie firmowej poczty nie ma prawa - IMVHO - być
pozostawiona w gestii użytkownika i jego koleżeńskiej pomocy. Od tego jest
admin.

> Jaaasne, bo wszystkie firmy mają Prężny Dział Informatyki...

A to musi być specjalny dział informatyki? Łaaał.

> Jak w dystrybutorze do wody skończy się woda to tez koleżance baniaka
> nie pomożesz założyć, bo ci za to nie płacą, a firma powinna mieć
> Technicznego Od Wkładania Baniaków?
> Czy będziesz siedział i opowiadał na UseNecie historyjki o tym, jak ta
> durna baba wzywała syna do zakładania baniaka...
> No ale ty wody nie pijasz, tylko pepsi, to co jej będziesz baniak zakładać.

Reductio ad absurdum?

> Ależ oczywiście. Mój boks, moja twierdza, a człowieki człowiekom wilcyma.

Ja się po prostu w czyiś ogródek nie wpierdzielam. Firma ma swoją obsługę
okołoinformatyczną - niech się świadczący te usługi tym zajmuje.

Popatrz na to w ten sposób - świadczysz usługi, jako serwis / helpdesk.
Klient zażyczył sobie robionych każdego dnia backupu danych na zewnętrzny
dysk / serwer. Przyszedłeś, skonfigurowałeś - jest pięknie. Potem wpada syn
sąsiada i wyłącza skonfigurowane przez Ciebie oprogramowanie / zdarzenie z
harmonogramu zadań, bo to do niczego nie potrzebne według niego. Kto za to
beknie?

Tak samo ja do tego podchodzę - nie wpierdzielam się w czyiś ogródek. Na
tekst „bo mi tu informatyk coś ustawił i za każdym razem, jak włączam
komputer to mi tu wyskakuje takie okienko, ty się na tym znasz, to czy
możesz to zlikwidować?” mówię wprost - rozmawiaj z firmowym informatykiem.
Ja nie jestem od tego.

> Jak widać nie ma, skoro kolega joteRa wzywał syna do pomocy.

To już firmy sprawa.

[ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.                      ]
[                                            (Jean-Baptiste Emmanuel Zorg) ]