Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 23 Jun 2013 10:07:23 +0200
Dnia Sun, 23 Jun 2013 08:25:31 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> No nie, grafiką się nie zajmuję. Na kompie to głównie filmy,
> przeglądarka, poczta, konsole serwera.

Być może dlatego wymagania odnośnie dostępnej pamięci masz niższe.

> No niestety od czasu wejścia modelu ciągłego rozwoju zassanego od Chroma
> limitowanie rozszerzeń wersjami głównymi przestało działać :( Swoją
> szosą, ciekawe jak ta sprawa się ma w Chromie.

Chrome też używam. Podoba mi się, że jest diablo szybki (Firefox przy nim to
podstarzały muł). Nie podoba mi się jego apetyt na ram (zeżre każdą ilość),
edycja filtrów w Adblocku w Firefoksie też mi się bardziej podoba. Obserwuję
jednak uważnie rozwój tej przeglądarki. Mozilla Foundation zresztą też,
biorąc pod uwagę ile rzeczy już z Chrome zerżnęli.

> Inna sprawa, że jak na razie, żadne z moich rozszerzeń nie wypadło z
> gry. Wszystkie albo na bieżąco się aktualizują albo działają. Quote
> Color do TB w ogóle przestał być rozwijany i ręcznie sam musiałem w nim
> dać duży limit górny, a jednak działa nawet w najnowszym TB.

Nie chciało Ci się bawić w edycję CSSów? :D

> Biorąc pod uwagę, że nie lubisz rozszerzeń, to brak na 100%. Jeśli
> dopuścisz jednak rozszerzenia, to i tak pełnej mojej listy (a mam ich
> przypominam <10) i tak nie wygenerujesz chyba o konkurencji. Zapewne
> jest to kwestia potrzeb i komuś innemu może coś innego spasować. Dla
> mnie nie ma alternatywy dla FF/TB.

Błąd. Lubię rozszerzenia, jednak niekoniecznie odpowiada mi model przyjęty
przez Mozilla Foundation. Natomiast goły Firefox / Thunderbird jest jednak
dosyć ograniczony.

> A jak sobie wyobrażasz to sprawdzanie? Przy takiej liczbie rozszerzeń?
> Chrome jakoś sprawdza?

To już jest kwestia Mozilli Foundation. Weryfikacja tylko na podstawie wpisu
o maksymalnej wersji przeglądarki zapisanej w rozszerzeniu IMVHO jest dość
średnim pomysłem.

> Zresztą ,,konflikty'' pomiędzy rozszerzeniami nie oznaczają od razu
> czegoś złego. Jak dwa rozszerzenia robią podobne rzeczy, to mogą
> konfliktować ze sobą naturalną siłą rzeczy i user ma wybrać co woli. Tak
> jak np. dwa antywirusy na kompie, też wcale nie muszą ze sobą
> współpracować.

Aż muszę któregoś dnia sprawdzić, który antywirus sprawdza, czy innego nie
ma zainstalowanego innego i powiadamia o tym użytkownika. :D

> Dla mnie to kluczowe, bo mam kalendarze google w chmurze i do tego na
> Androidzie. I to wszystko musi współpracować.

Tyle, że tutaj problem leży gdzie indziej. Wiadomo, że Microsoft będzie
promował swoje rozwiązanie z palety usług Live - i ja się temu nie dziwię.

> Tak, ja rozumiem, że o to ci pewnie chodzi. Chyba faktycznie nie
> pomyśleli, żeby domyślnie przypominało przed zakończeniem.

Ano właśnie.

> Tak, ja to rozumiem, ale chyba takie narzędzia się skupiają na
> kalendarzu, a nie na zadaniach.  Z tego co widzę, to google ma jeszcze
> gorzej rozwiązane zadania i skupia się w zasadzie na wydarzeniach. W
> Lightningu zadania wyglądają o wiele przyjaźniej, ale ja i tak korzystam
> z Wydarzeń a nie zadań, bo ja nie mam zadań, a mam wydarzenia, w których
> muszę/chcę uczestniczyć.

Hmm. Ja to rozgraniczam w ten sposób:
- kalendarz do wstawiania rzeczy występujących w danym terminie, o danej
godzinie. Czyli np. spotkanie z klientem, impreza u znajomych itp.
- zadania do wstawiania rzeczy do wykonania do danego terminu. Czy ja do
składu siądę dzisiaj w południe, czy jutro - to już nieistotne, ważne jest,
że mam je wykonać w terminie od do.

> Chwilowo sobie tego stylu pracy nie umiem wyobrazić, ale skoro tak
> pracujesz, to nie neguję, po prostu nie miałem takiej potrzeby, więc
> tego błędu nie napotkałem.

OK.

> Szczerze mówiąc, nie znam za wielu użytkowników kanałów RSS, boję się,
> że to wymierająca technologia, podobnie jak UseNet. Nawet Google uznały,
> że RSS jest passe i zamknęły readera.

To, że Google zrezygnowało z rozwoju Readera nie oznacza jednocześnie, że
RSS jest wymierającą technologią.

> Znaczy się, że masz już taką książkę MAB i chcesz ją wczytać a nie
> możesz zrobić eksportu?

Nie mogę zrobić eksportu, gdyż taką książkę adresową dostałem od
współpracującej ze mną firmy. I oni naprawdę nie muszą się chcieć bawić w
robienie konwersji czy innych cudów.

> http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=393391
> http://kb.mozillazine.org/Moving_address_books_between_profiles
>
> Generalnie: Użyj http://mysite.verizon.net/zakharin/software/Dawn/ do
> konwersji MAB na LDIF.

Ja pierdzielę. Cudowanie z eksportem, bo ktoś nie wpadł na tak skomplikowany
pomysł, jak dostawienie opcji w programie pozwalającej na otworzenie /
import innej książki adresowej. Wrednie stwierdzę - wot - pryszczerska
logika. ;D

> No to wolę jednak moje rozszerzenie, bo początek wątku też lubię mieć :D

Ja to załatwiam filtrami, choć oczywiście przez tyle lat Thunderbird nie był
się w stanie dorobić filtrów poczty wcyhodzącej. :-/

> No zabawa była przednia. Tylko skończyła się zanim się rozkręciłem.
> Klik-klik i jest.

Lightning kalendarz z Windows Live też tak bez problemów wciąga? :)

> Akurat w zakresie Ligthninga  ma całkowicie. Sporo osób potrzebuje
> poczty, a nie potrzebuje PIMa. Łączenie tego nie ma większego sensu, jak
> klik-klik daje to w kilkanaście sekund. A rozwój sobie mogą dwa zespoły
> w Fundacji robić osobno i nie zaśmieca programu tym, co nie potrzebują.

Tu akurat zgoda. PIM jest funkcją wykraczającą poza podstawowe rzeczy,
których wymagam od programu pocztowego.

> Nie jest. Strona wyłazi poza ekran (Opera kiedyś miała na to łatkę, więc
> przynajmniej tyle), rosnące grafiki-ozdobniki tylko puchną i straszą
> pikselozą.

Wolę pikselozę niż chowający się pod grafikami tekst. :D

> Kwestia jaka strona. Jak łebski majster dobrze zrobi, to się nie
> rozpieprza. Jak zrobi marnie, to coś się rozwala czasami, ale wolę
> przeczytać szybko i wygodnie nawet rozwalone niż kontemplować Piękno
> Wyglądu. Rzadko są strony tak spieprzone, że powiększenie tekstu psuje
> możliwość używania.

Jak mam rzeczywiście do poczytania (ot dłuższe wpisy na blogach), to wolę
rozszerzenia typu Readability (np.
https://chrome.google.com/webstore/detail/readability-redux/jggheggpdocamneaacmfoipeehedigia?hl=en)

> A tego to nie spotkałem.

Mhm.

> No dyskusja o interfejsie od zawsze była trudna. Np. mnie zdołowało
> podejście Nautilusa do tematu usunięcia drugiego panela. No bo przecież
> każdy sobie może dwa nautilusy ustawić koło siebie i ,,o co chodzi''.
> Mnie to do bólu wkurza, ale cóż, jak się rozglądam wokoło, to Thunar nie
> ma dwóch paneli, Windows nie ma dwóch paneli... Widać dwa panele to moja
> perwersja i mało kto potrzebuje.

Mówisz o dwóch panelach w kontekście czego?

> No ja tak korzystam przez 99% czasu, bo niestety projektanci stron coraz
> bardziej głupieją i coraz bardziej rozdmuchane strony robią i każdy
> piksel ekranu więcej sprawia, że udaje się mi więcej wcisnąć i więcej
> objąć wzrokiem. Na jednym kompie mam pionowo 800px, na drugim 600, to
> F11 jest w ciągłych obrotach.

A nie. Przy takich wielkościach ekranu, to bym się wściekł. :)

[ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]
[ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia.              (Antoine de Saint-Exupery) ]