[WINNT] dziwne fochy klienta/serwera licencji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] dziwne fochy klienta/serwera licencji
From: Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Date: Tue, 18 Jun 2013 09:21:35 +0200
        Ave!

W ramach stopniowego przenoszenia funkcji (i wirtualizowania zabytkowych maszyn ;) ) pojawił mi się dziwny problem...

Wcześniej sieć miała kontroler nomeny na Windows Server 2000.

Teraz już pomyślnie przeniosłem kontroler domeny na 2008 na nowej... no, nowszej ;) maszynie a 2000 zainstalowałem na nowo jako maszynę wirtualną (jest tam jeszcze niezły bajzel różnych sieciowo udostępnionych katalogów - z różnych przyczyn jeszcze nie mogę ich po prostu przenieść na nowy serwer).

Niby wszystko działa, ale czasami 2000 zrzędzi, że kończą mu się "licencje" na dostęp do tych katalogów, więc odpaliłem na 2008 serwer licencji i udotępniłem na nim te wcześniejsze licencje z 2000, które rozszerzały mu usługi terminalowe.

I jest dziwna sprawa - przy odpalaniu na 2000 klienta serwera licencji ten "zna" serwer, na którym ta usługa chodzi... ale nie może się połączyć. Jak potem ręcznie wybiorę "Połączenie" i podam ten serwer (czy to przez IP, czy to przez nazwę czy nazwę z domeną) - łączy się od razu.

Ale przy wszelkich próbach sprawdzenia licencji - znowu pisze, że nie ma połączenia. WTF??

Czy ewentualnie jest jakaś szybka metoda likwidacji limitu połączeń z udostępnionymi katalogami?

Jak jest jakaś upierdliwa, to za jakiś czas tak czy inaczej wszystko trafi na 2008 ;)

  • [WINNT] dziwne fochy klienta/serwera licencji, Andrzej Lawa <=