Re: [WINNT] dwa windowsy jeden dysk + ukrywanie partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] dwa windowsy jeden dysk + ukrywanie partycji
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Thu, 23 May 2013 23:26:08 +0200

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:519e5723$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
Zresztą, przypomnij sobie ile przewijało się przez grupy windziane postów o treści: "Mam windowsa na D:, pogoniłem/ zaorałem partycję C: i Windows mi się już nie podnosi. Łojezu, co robić?".

Bo się nie podcina gałęzi, a której się siedzi :)
Fizycznie - nie każdy wie - nie jest potrzebne, by partycja miała znacznik aktywności, musi tylko być primary. Startować można z dyskietki sformatowanej pod NT (sprawdzone, działa), gdzie są pliki ntldr, ntdetect.com, oraz boot.ini, który zawiera wskazanie, która z partycji będzie służyć, jako kontynuacja ładowania. BOOTFONT.BIN nie jest niezbędny do startu, służy jedynie do tego, by literki wyświetlane prez loader nie były pokurczonymi krzakami. Na partycji botującej wystarczy, że będą wspomniane 3 pliki, tak, jak na dyskietce, nie musi być nic poza tym. Resztę załatwia wskazanie w boot.ini.
Partycja bootująca =/= systemowa, nie należy ich mylić ze sobą.
Niepodnoszenie się Windy po zaoraniu niesystemowej C: zalezy np. od tego, czy na niej coś było, co jest powiązane z systemem, niektóre programy na siłę się wciskają na C: i nie ma ch... we wsi, inaczej nie wejdą. Jak będę mieć wolną maszynę do sprawdzenia, to dokładniej przeczołgam temat opiszę, co ustaliłem.