Re: [WINNT] dwa windowsy jeden dysk + ukrywanie partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] dwa windowsy jeden dysk + ukrywanie partycji
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Wed, 22 May 2013 23:58:38 +0200

Użytkownik "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał w wiadomości news:519d3d42$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:519d3929$0$1251$65785112@news.neostrada.pl...
Ale jeśli ta druga partycja będzie partycją systemową (aktywną, z plikami ntldr etc.) , to chyba nie da się jej odmontować?

Uściślę, bo mi trochę umknęło - odmontowanie dzieje się na poziomie zarządzania dyskami z systemu już uruchomionego, numer woluminu zostaje, ale nie będąc zamontowanym logicznie (przez przydział literki, lub punktu montowania w strukturę katalogów), będzie mógł być na codzień potraktowany, jak ukryty. Bootsektor jest poza logicznym zarządzaniem (usługa jest menedżer dysków logicznych), więc bez probemu powinna odpalić wskazana przy starcie partycja, jeśli tylko superblok jest sprawny. Nic nie rusza się ani w MBR, ani w superbloku, czyliż też bootsektorze. Więc fizycznie niczego się nie odmontowuje. Jedynie logicznie.