Re: Dziwny problem z instalacją systemu.

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 12 Apr 2013 22:14:15 +0200

Użytkownik "PM" <pm_at_xx.xx> napisał w wiadomości
(...)
> Kilka lat temu Adobe wycięło niemiły numer z zapisywaniem danych w boot
> sectorze, albo w początkowych sektorach losowo wybranej partycji. Przez to
> był problem z ponownym zainstalowaniem wersji testowej Photoshopa :)

Stary numer z czasów DOS-a, gdzie jako znacznik legalności programu
zapiswane było "gdzieś" rozmieszczenie jakiegoś pliku kluczowego dla
programu, co też stwarzało problem z defragmentacją - wystarczyło ruszyć
plik i "legalizację" szlag trafiał.

> Miejmy nadzieje że MS nigdy nie wpadnie na podobny pomysł :)

Anonimowi by ich "zjedli" :))

A co do "losowego zapisu" w przypadkowych miejscach - takie numery robił mi
NT4, gd wskutek uszkodzenia dysku wywoływany sterownik/biblioteka dostawał
przekłamaną treść i wskutek tego potrafił narobić szkód - m.in. zapisywał
fragment jakiegoś katalogu w zupełnie losowym miejscu... Nieraz kaszaniąc
cały system plików. Mam nadzieję, że ten wybryk Adobe nie napsuł rozlicznych
MFT, czy FAT...