czy przebudować MBR

Autor: Barnaba <l.prv_at_vp.pl>
Data: Sun, 7 Apr 2013 14:10:46 +0200

Wracam do tematu "nie mogę zainstalowqać systemu", ale sformułuję to trochę
inaczej:

Komputer stacjonarny, system XP Pro+sp3x86.
Przy uruchamianiu systemu, po pierwszej planszy technicznej ukazuje się:
"...nie można uruchomić stemu z powodu braku lub uszkodzenia pluku
hal.ddl.."
Jeżeli do CDROM włożę płytę instalacyjną, to po planszy technicznej jest:
Boot from CD/DVD:
Boot from CD/DVD:_ (migający kursor)
teraz oczywiście informacja, że naciśnięcie klawisza spowoduje rozruch z
płyty instalacyjnej. Po zignorowaniu tego komunikatu po chwili wskakuje
ekran startowy XP i system się uruchamia, jest pełny dostęp do pozostałych
partycji, programy i sieć działają, wszystko jest OK.
Plik boot.ini jest w porządku, sprawdzałem.
Plik hal.dll jest w System32, dla pewności skopiowałem go z płyty
instalacyjnej - żadnego rezultatu przy rozruchu.
Spróbowałem znanych procedur z konsoli odzyskiwania - bez rezultatu.
Spróbowałem przeinstalować system, z zastosowaniem pełnego formatu - system
się zainstalował, ale bez rezultatu.
Spróbowałem kolejno zainstalować Win&, Win8 - bez rezultatu - tzn. bez płyty
instalacyjnej w CDROM żadnego systemu nie można uruchomić.
(następnie przywróciłem sobie całość systemu z kopii Acronisa - żeby nie
instalować znów całego oprogramowania).
CHKDSK w 5-etapowym cylku nie wykazuje żadnych błędów dyskowych, benchmarki
dysku są prawidłowe.

Pozostało mi to:

Uruchomiłem komputer z płyty instalacyjnej, uruchomiłem konsolę
odzyskiwania, po pojawieniu się "zachęty" wpisałem FIXMBR
Po chwili uzyskałem następującą odpowiedź:

Ten komputer ma niestandardowy lub nieprawidłowy główny sektor
rozruchowy. FIXMBR może uszkodzić tabele partycji w przypadku
kontynuowania operacji. W wyniku tego wszystkie partycje bieżącego
dysku mogą stać się niedostępne. Jeżeli nie ma problemów z dostępem do
dysku nie należy kontynuować tej operacji.
Czy na pewno chcesz zapisać nowy rekord MBR?

I tutaj na razie spauzowałem - uruchomić procedurę (mogę sobie zrobić
"kuku") czy wezwać specjalistę, informatyka?

LechD