Re: Usuwanie wpisu indeksu ?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 8 Mar 2013 12:26:25 +0100

Użytkownik "Antek" <nie_at_pisz.pl> napisał w wiadomości
> Pozwoliłem zrobić ten chkdsk po restarcie do końca.
> Powstał plik found.000, który zawiera mnóstwo
> ważnych plików pogrupowanych w katalogach
> drnnnn.chk.

No, to uszkodzenie było takie, że ładnie zamazało nazwy...

> Czy można czymś te katalogi uporządkować,
> przejrzeć hurtem lub tp. ?

Menedżer plików, jakiolwiek, taki, jakim ci najwygodniej się posługiwać,
przejrzeć pliki, ustalić, gdzie leżały (czasem jedynie na podstawie nazw i
treści), można popatrzeć, czy w jakimś dotychczasowym katalogu nie zginęła
nagle jego zawartość (mnie się zdarzało). Czasem przyporządkowanie z
powrotem zawartości do jej pierwotnego położenia może być bardzo trudne,
każdy przypadek jest indywidualny, można powiedzieć. Nie można wykluczyć, że
brak iluś-tam elementów pierwotnej struktury wynika z tego, że powstałe
wcześniej uskodzenie nie zostało na czas naprawione - jeśli polegało ono np.
na tym, że miejsce, gdzie zapisane były wpisy katalogów, czy indeksy,
oznaczone było z jakiegoś powodu (nieważne, słusznie, czy niesłusznie) jako
wolne, to system, w dobrej wierze, mógł je wykorzystać do zapisu nowych
danych, skutecznie grzebiąc w niwecz starą zawartość. A wtedy odtworzenie
struktury nazw może byc bardzo trudne, a nawet niemożliwe. Jednak mimo to
należy naprawić strukturę ile się da - aby uszkodzenie nie pogłębiało się,
bo gdy struktura jest niespójna, nie mozna zagwarantować, że w koncu to się
przewróci, że nie pójdzie efekt domina. Naprawę można połączyć z użyciem Get
Data Back i czasem taki tandem może to i owo wydobyć.
Alternatywą dla takiego kłopotania się z danymi jest ich całkowita utrata.
Czasem więc lepiej mieć ich część, niż nie mieć nic. Jest to też argument za
regularną defragmentacją, nie trzeba codziennie, ale tak co miesiąc powinno
byc dobrze. Jak ktoś dużo młóci, to częściej, co tydzień wydaje się być OK.
Dysków SSD defragmentować nie należy - im szkodzi zapis w ogóle... (hint:
konstrukcja komórki pamięci). Dane ułożone ciągiem przy defragmentacji będą
mogły być odzyskane nawet, gdy zostaną zamazane struktury alokacji.