Re: W8 - jak naprawić Javę?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 11 Feb 2013 21:22:41 +0100

W dniu 2013-02-10 20:28, Piotr B. (pb2004) pisze:

> Chodziło o wersję Javy instalowaną przez ten tajemniczy program. To
> przecież ona sprawia problemy.

Nie zwróciłem uwagi :-( Instalowałem z CD.

> ColorMunki Photo (Windows) 1.1.1 z tej[1] strony?

Oni od lat nie aktualizowali wersji tego softu ale mogli wersjÄ™ Javy
inną dać.

> Sprawdziłem na
> maszynie wirtualnej. Zainstalowało bez pytania JRE 1.6.16 czyli nie tak
> starą wersję jakby wynikało z twojego opisu. W panelu sterowania Javy są
> widoczne obydwie wersje, takoż na liście zainstalowanych programów.
> Applet testowy ze strony, którą podawałeś działa normalnie w IE.
> Uruchamia siÄ™ za pomocÄ… JRE 1.7.

WTF? U mnie jest to powtarzalne na 2 różnych komputerach (Intel/AMD) i
różnych W8 (Pro/Home). Niebawem będę trzeci składał tam też to sprawdzę
nawet kosztem reinstalacji.

> To znaczy?

Wywaliłem Javę, pobrałem ze strony java.com, uruchomiłem stronę testową
http://www.java.com/en/download/testjava.jsp i dupa... czerwony
komunikat. Teraz sobie przypomniałem, że jakimś cudem na moim komputerze
Java zaczęła działać po aktualizacji gdy 1.7 wyszła. Ale bez polskich
liter... Potem miałem awarię, reinstalację i żadnych problemów...

> Pokaż jaki błąd wyskakuje i sprawdź w IE w menedżerze dodatków, która
> wersja javy jest ładowana i jej ścieżkę

Ok, muszę poprosić o testy klienta. Zabrał mi już sprzęt. Dam znać.

--
Pozdrawiam
Marek