Re: [ot] udostepnienie b.duzego pliku

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Sat, 09 Feb 2013 20:46:23 +0100

W dniu 2013-02-09 20:25, Andrzej Lawa pisze:

> LICZBA jeśli już. Chyba że będziesz mierzył odbiorców na kilogramy lub metry
> sześcienne.

X występuje jako wartość nieokreślona (nie znam jej wartości).
więc:
"ilość i liczba

Szanowni Państwo,
ostatnio dowiedziałam się, że Rada Języka Polskiego planuję zmiany (bądź już
ich dokonała) związane z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. Czy
to prawda, że ma się stać dopuszczalne mówienie o ilości rzeczowników
policzalnych?
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka
Nie śledzę tak dokładnie poczynań Rady, aby się na ten temat wypowiadać.
Między policzalnością vs. niepoliczalnością rzeczownika a użyciem przy nim
słowa liczba vs. ilość nigdy nie było jednak prostej korelacji. Istotnie,
lepiej mówić o liczbie osób na zebraniu niż o ich ilości, ale już nieopisane
ilości ludzi to z pewnością lepsze połączenie niż nieopisane liczby ludzi.
— Mirosław Bańko, PWN"

źródło:
        http://poradnia.pwn.pl/lista.php?szukaj=liczba+ilo%B6%E6&kat=18

EOT