Re: [ot] przekierowanie portow - router,emule....

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Thu, 24 Jan 2013 14:16:37 +0100

Przemysław Ryk in news:125uabetg25qt.dlg_at_maverick.przemekryk.no-ip.info
> Jeszcze istotne jest, czy ten Twój adres IP w Vectrze należy do puli
> prywatnej, czy publicznej. Jeżeli z puli prywatnej, to ustawienie na Twoim
> routerze przekierowania portów raczej na nie wiele się zda odnośnie eMule
> czy µTorrenta, gdyż musiałby podobną operację wykonać Twój provider. W co
> raczej nie bardzo wierzę.

(sytuacja jest zdaje sie chora i - jak piszą tu i tam: jak to w vectrze)

                            po pierwsze:
                            -----------
wejscie w panel konfig. routera via http://192.168.100.1/ jest zabronione
przez vectre od ktorej kupuje sie siec/telefon/tv (!). Powaznie. Problem
znany calej Polsce "vectrowej". Zero loginu, zero hasla. Ględzą, że nie i
juz. A tym samym: nie mozna zmienic nazwy sieci, ani (uwaga!) nie mozna
zmienic hasla do sieci, czyli haslo do Twojej sieci zna pół vectry. Cholery
mozna dostac. Zeby nie dac ludziom prawa zmian hasla do wlasnej sieci?! Z
jednej strony mocno je szyfrowac (wpa2), z drugiej - zna je nawet monter z
bandą koleżków...
Na szczescie: HASLO_1 do panelu i LOGIN_1 okazalo sie proste :) => wiec
metoda skojarzen dostalem sie do panelu, zmienilem sobie nazwe swojej sieci
i haslo do niej.

                           po drugie
                           ---------
z powodow opisanych pozniej - wylaczylem (zasilanie) modemo-routera. I
niespodzianka: para HASLO_1/LOGIN_1 do panelu konfig. routera juz nie
dziala.
I znow dumanie: co moze zadzialac... Dziala para: user/HASLO_1. Moze juz na
stale, bo pare razy wylaczalem zasilanie routera, para user/HASLO_1 poki co
jest ok.

                           po trzecie
                         -------------
Na zewnatrz jestem widziany z ip = 109.241..... Nastepnie WYłączam/WŁączam
router, sprawdzam - ip bez zmian. Znow WYłączam,po godzinie WŁączam - to
samo ip.
Co jest grane? vectra podstawila mi stale ip? Za ktore bierze kase, ale gdy
zamawia sie stale ip. A nie zamawialem. Wrecz przeciwnie: usilnie pytalem
sie, czy jest ZMIENNE, bowiem zalezy mi na zmiennym: co logowanie do
internetu (w tym przypadku: co wylaczenie/wlaczenie routera) - ma byc nowe
ip. A nie jest.
Bo jak jest? Ponoc jest zmienne, ale z taką dzierżawą, że ktos napisal mi,
że po 365 dniach zmienilo mu sie. W BOK straszne tumany, nie wiedza o co
pytam. W koncu ktorys "konsultant" wydusil, że zmienia sie, ale po jakims
czasie. Czyli jest "zmienne".
Niestety - czasu dzierżawy ip routera w sieci, czyli ip w stylu 109.241.....
w panelu routera ustawic oczywiscie nie moge, nie ma opcji, router bierze
sobie ip z dhcp (?) i trzyma z pol roku pewnie... Koszmar. Tak mi zalezalo
na prosto zmiennym ip.

> Możesz podać model tego routera, na którym chcesz skonfigurować
> przekierowanie portów?

cisco EPC3925

                          po czwarte
                          ------------
to teraz: jak przekierować porty? Jesli w ogole mozliwe.
czytam najogolniej tutaj: http://www.osiol.com.pl/-t3762.html
dla mojego routera tutaj:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Cisco/EPC3925/default.htm
- i w powyzszym linku wybieram "emule" i niby mam opis metody:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Cisco/EPC3925/eMule.htm
No jest opis metody, ale: po pierwsze czy w ogole w moim przypadku jest
mozliwe przekierowanie portow, a po drugie - gdyby udalo sie podac w
punktach co wklepac i gdzie dokladnie, to bylbym zobowiazany, w koncu po to
zaczalem wątek, gdy zaplatalem sie w wyzej podane opisy.