Jak skojarzyć złożone rozszerzenie z programem?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Wed, 23 Jan 2013 12:20:22 +0100

Witam,

Mam pliki w postaci aaa.png. Nie ma problemu aby skojarzyć taki plik z
programem. Zmieniam nazwę pliku na aaa.fw.png i teraz chciałbym aby plik
z rozszerzeniem "fw.png" otwierał się z innym programem niż plik z
rozszerzeniem "png". Czy jest to wykonalne pod W8?

Jeśli się nie da, to może chociaż do menu kontekstowego dodałbym program
"edytuj z" aby usprawnić sobie pracę. Program docelowy widnieje już w
menu kontekstowym w "otwórz za pomocą" lecz z uwagi na to, że bardzo
często korzystam z tego wywołania, przedzieranie się przez poziomy menu,
wczytywanie się w poszczególne jego pozycje jest upierdliwe.

Czy macie jakiś link do informacji jak dodać program X do menu
kontekstowego dla danego rozszerzenia i tylko dla danego użytkownika?

Znalazłem coś takiego:
http://forum.4programmers.net/Hardware_Software/78213-Rejestr_Dodac_opcje_do_menu_kontekstowego

Jednakże menu kontekstowe wygląda u mnie inaczej gdy patrzę na rejestr i
porównuję jego zawartość z menu. Zupełnie inne polecenia tam są.
Przypuszczam, że HKEY_CLASSES_ROOT przykrywają ustawienia lokalne. Jeśli
tak, to gdzie one sÄ…?

--
Pozdrawiam
Marek