Bootowanie z SSD "cache" niewidocznego w biosie

Autor: Piotr C. <piotr_at_mabanana.com.delete.pl>
Data: Sun, 30 Dec 2012 19:30:07 +0100

Witam,

Temat z pogranicza sprzętu i systemu ale zdecydowałem się napisać tutaj.

Laptop Samsung NP530 posiada zwykły dysk oraz SSD "expresscache" (sandisk) 24GB. Chciałem wrzucić system na to SSD, w sieci czytałem że ludzie tak robią. Wielkość po odchudzeniu spokojnie wystarcza.

Instalacja przebiegła poprawnie, instalator widział dysk, windows 7 wystartował pierwszy raz. Potem już niestety nie, gdyż chyba jednak BIOS nie zezwala na start z tego urządzenia.

Natomiast czy to instalator, czy mini-XP uruchomiony z USB widzi ten dysk.

Czy jest prosty sposób na np. umieszczenie bootloadera na dysku HDD, który uruchamiałby automatycznie windowsa z SSD? Dodam że wyłączyłem w biosie UEFI a partycje są MBR, zlikwidowałem GPT.

pozdrawiam