Re: Wklepywania znaków kodami na klawiaturze numerycznej

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 8 Dec 2012 18:57:03 +0100

Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
w artykule <news:k9u42h$seo$1_at_news.icpnet.pl> pisze:

> Zgadza się, to był przykład dla układu amerykańskiego.

Nie tłumacz się jak Palusiński. To było wróżenie z kryształowej kuli.

Dałeś się zwieść znakiem, który nie występuje w języku polskim (ale jest
dostępny w zestawie znaków dla polskich stron kodowych) i nadal przy
tym obstajesz, choć wyjaśniłem, że taka sugestia jest błędna i ulegając
jej wprowadzasz ludzi w błąd.

> Domyślnie nie działa wpisywanie hexów z plusem.
> HKCU\Control Panel\Input Method\EnableHexNumpad

Wyobraź sobie, że pod Win2k nic w rejestrze nie dłubałem, a działa. Wydaje
mi się że wystarczy doinstalować obsługę języków dalekowschodnich (CJK)
wraz z IME, a tę rzecz robię domyślnie, choć potem z IME do wprowadzania
krzaczków nie korzystam – po prostu dalekowschodnie łebmajstry są równie
niechlujne jak polskie i przeglądarka może się domagać doinstalowania
odpowiednich fontów nawet na stronie, na której ani jednego krzaczka nie
widać.

> Tyle i tylko tyle.

I aż tyle. Zero nie jest gorsze od innych cyfr szesnastkowych i jako takie
nie jest ani szczególnie wyróżnione, ani zakazane. Nie widzę zatem powodu,
żeby od zera się odżegnywać.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)