Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Tue, 04 Dec 2012 11:00:23 +0100

W dniu 25.11.2012 19:57, artiun pisze:
> Nie da się, bo to prędkość od operatora.

Ale czasem się da jednak tyle wyciągnąć. Tym bardziej, jeżeli
operator dobry i buforuje część transmisji. W pracy faktycz-
nie czasem widzę megabajtowe transfery po HTTP jeżeli ściągam
coÅ› "popularnego".

> A taki contig od sysinternals. Jest różnica?

W sensie?

> Nie przesuwa na początek dysku (o tym kiedyś była dyskusja, jak jest z takiej operacji korzyść), ale łączy pofragmentowane pliki w jeden obszar.
> Teraz weź pod uwagę bazę danych, select'y na milionach rekordów (to tego dołóż własną fragmentację bazy), to nie wiem czy za głowicą byś nadążył.

Baza danych działa szybko tylko jeżeli wszystkie potrzebne
dane sÄ… zbuforowane w RAM. Poczytaj sobie testy na AnandTech.

Poza danym dane w bazie są pofragmentowane wewnętrznie i tak,
więc defragmentacja zewnętrzna nie musi wiele zmieniać, a na-
wet w skrajnym przypadku, przy paskudnym zbiegu okoliczności,
może pogorszyć wydajność ;)

> BO?

Bo nie wolno ich defragmentować (zużycie niepotrzebne), nie
daje to nic (bo i tak czas dostępu znikomy) i w związku z po-
wyższym nie ma sensu :)

> aczej chodziło o to, że siadając za kierownicę samochodu, nie muszę być zarazem mechaniiem.

Ale komputer to nie samochód. To 100x bardziej skomplikowane
urządzenie niż samochód.

Czy siadając za kierownicą wielkiej ciężarówki do przewozu
rakiet kosmicznych nie musisz mieć za sobą żadnego kursu i
certyfikatów?

> Z tego co wiem, to na początku w kosmos leciały 8 bitowe.
> A i teraz nikt (o kosmos idzie) wątpię w instalowanie na pokładach systemów od MS?

Nie ma to zwiÄ…zku z tematem. Nie chodzi tutaj o to, czy w
lotach kosmicznych stosuje siÄ™ systemy Windows, tylko jak
bardzo skomplikowany jest sprzęt komputerowy. Mój pogląd
polega na tym, że bliżej mu do rakiet kosmicznych niż do
samochodów.

A w kosmos obecnie latają IIRC głównie 80386 ze specjalizo-
wanym oprogramowaniem :)