Re: W8 - do czego służy screen powitalny?

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Wed, 28 Nov 2012 20:55:18 +0100
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Message-ID: <50b66ccc$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu 2012-11-28 12:17, Przemysław Ryk pisze:
> Dnia Tue, 27 Nov 2012 21:56:43 +0100, artiun napisał(a):
>
>>> Prawdę mówiąc to nie chciało mi się nigdy jakoś specjalnie sprawdzać, ile
>>> wpisów do rejestru (w KB) dorzucają różne aplikacje. Podejrzewam, że kobyły
>>> typu pakietów Adobe czy choćby Office „trochę” tego naładują. Ciekaw jestem,
>>> jaka jest pi razy oko proporcja w porównaniu z rzeczami typu Picasa,
>>> Notepad++ itp. I jak na tym tle wypada np. LibreOffice. :D
>>>
>> To dość prosto sprawdzić, efekt (nie wszystko mam):
>> MS Office: ok 260KB
>> Notepad++: ok 690KB (tu zdziwko)
>> Libre Office: ok 387KB
>
> Jak sprawdzałeś? I czym?
Registry workshop
>
>> Pomijam klucze MRU (nie filtrowałem), i że zapewne Notepad++ może być
>> podwojony (jest u mnie w dwóch miejscach)
>> Różnią się natomiast ilościami kluczy (gałęzi/podgałęzi).
>> MS Office ma ich najwięcej ze względu na ilość formatów plików i interfejsów
>> (np. baz). Na pewno rozbija też coś po gałęziach systemowych.
>
> Nie byłbym zdziwiony faktem dorzucania większej ilości wpisów przez pakiet
> rzędu Office od Notepada++. Choć z drugiej strony - jeżeli faktycznie taki
> Notepad++ wrzuca w rejestr sporo więcej, niż MS Office - to trochę mi się
> poziom zdziwienia zwiększa. :D
Napisałem mam go w 2 miejscach, może stąd ten narzut.
Sprawdzałem wszystko na szybko, nie filtrowałem.
>
> (ciach…)
>> A ja nie bardzo, bo wygląda na to, że rejestr nie jest odczytywany tak jak
>> jest tworzony, lecz w całości pchany na głupa do pamięci. Zresztą nie
>> jest trzymany w całości w pamięci. A defragmentyzacja i tak istnieje
>> (nawet wewnętrzna), inaczej jedna zmiana wartości prowadziła by do
>> przepisania całej jego zawartości od nowa. Co się nie dzieje, a jeśli
>> nawet brak miejsca w ciągłym obszarze dysku zmiany zapisane będą gdzieś
>> indziej (to defragmentyzacja dysku), samego rejestru jest realizowana w
>> podobny sposób, ale w ramach rejestru (jako nośnika danych). Dla
>> przykładu taka bazka: SQLite, posługuje się typem danych TEXT (podstawowy
>> dla niej typ). Czy zatem zapisując do pola 5 znaków, następnie po pół
>> roku używania (INSERT/UPDATE/DELETE) na innych jej częściach dopisując do
>> tego samego pola 10 znaków, odczytanych zostanie więcej niż 15? A.. bo
>> może chodzi o te niby puste miejsca jakie powstają po usunięciu wpisów z
>> wewnętrznej struktury rejestru? To też nie są w żaden sposób
>> odwzorowywane w pamięci.
>
> Tu się nie wypowiadam, bo się po prostu nie znam. :(
>
> (ciach…)
>> AutoIt'a polecam, dla samego sprawdzenia możliwości, wkurza mnie tylko
>> składnia Basic'owa, ale że średnikiem można rozpocząć komentarz (to i na
>> końcu wyrażenia o ile się pomylę może zostać) przykładowo (mam nadzieję, że
>> mnie nie wyzwą :), działający skrypt, opis na początku), ustawia obsługę
>> HotKeys:
>>
>> #cs
>>
>> 2012.03 (c) Artur M. version 0.1
>>
>> GHotKeys
>> Set Global HotKeys
>>
>> Definicja klawiszy pobierana jest z pliku .ini. Defaultowo o takiej nazwie
>> jak nazwa skryptu, musi on znajdować się w katalogu skryptu.
>> Jako parametr można podać dowolny inny plik .ini zawierający definicje,
>> w tym przypadku może on znajdować sie na dowolnej ścieżce i musi on istnieć.
>> Definiowanie klawiszy w pliku .ini jest zgodne z formatem podawanym
>> do polecenia Send() w AutoIt3. W trybie debugowania te definicje są
>> prymitywnie (tylko Win, Alt, Ctrl, Shift) dekodowane do czytelnej postaci
>> dla celów podglądu.
>>
>> Skrypt powstał z potrzeby rozjaśniania gier uruchamianych na kartach
>> graficznych innych niż ATI, z uwagi na brak możliwości użycia ATI Tray Tools
>> dla innych kart niż ATI. Chodziło o to by taką operację można było wykonać
>> już z poziomu uruchomionej gry. Może on jednak słuzyc także do innych
>> celów (zrzuty ekranu, zmiana częstotliwości CPU, ...)
>
> Ale wiesz, że istnieje podobne narzędzie do ATI Tray Tools dla kart na GPU
> NVIDII? :)
>
> (ciach…)
>
>
A może nie zauważyłem czegoś :) SŁODOWY - zrób se sam :)
Mam i jest uniwersalne :)

Poważnie, AutoIt używa API Winmdows'a. Zanim coś napiszę (niewiadomego) w
C++ na nim testuję.

A skoro to co powstaje jest dobre, to po co je poprawiać :)
Received on Wed 28 Nov 2012 - 21:00:03 MET

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Wed 28 Nov 2012 - 21:42:03 MET