Re: W8 - do czego służy screen powitalny?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 19 Nov 2012 15:11:29 +0100

W dniu 2012-11-19 13:35, Piotr B. (pb2004) pisze:

> W jaki sposób powyższe miałoby spowolnić system, który nie wie nic o
> tych wpisach ani się do nich nie odnosi?

Nie mam pojęcia. Jednakże powstają aplikacje, które uporządkowują
rejestr (tak jak stosowany przeze mnie Registry Mechanic). Być może jest
to wyłudzanie kasy. Kupiłem tą aplikację za czasów XP na zasadzie
"tonący brzytwy sie chwyta". Fakt jest faktem, XP po reinstalce
przestawał mulić i to na wszystkich komputerach w biurze. Co się
naprawiało w ten sposób? Nie wiem...

> Jedynie co może mieć podobny wpływ na system jak program
> antywirusowy/antymalware/hips to samo malware. Tylko tu jest podobna
> ingerencja w system i tak samo nigdy nie można być pewnym po usunięciu
> że wszystkie zmiany zostały cofnięte.

Ale cały czas pozostaje niejasne dlaczego reinstalacja i nawet nie
czekanie kilku dni zawsze pomagało. Ten sam program antywirusowy, te
same aplikacje, ta sama ilość poczty. Wszystko to samo a działa 3x
szybciej. Zwykły Word nawet ładuje się sprawniej po takim zabiegu.

> Pewne jest, że widziałeś spowolnienia. Nie jest pewne co je spowodowało
> i czy konieczna była reinstalacja aby je zminimalizować. Jeśli
> spowolnienie obejmowało cały system, a nie konkretną jego część,
> obstawiałbym program antywirusowy.

Może i on degradował system co 6 miesięcy pracy. Ciężko powiedzieć. Nie
potrafiłem tego ani wykryć ani naprawić w inny sposób. Pisałem do
wszystkich świętych lecz nigdy nie uzyskałem wskazówek. Firma Kasperski
do dziś dnia twierdzi, że ich produkt nie powoduje takich efektów jakie
ja i koledzy dostrzegamy. Może to samo dotyczyć innych aplikacji.