Re: W8 - do czego służy screen powitalny?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 18 Nov 2012 22:47:58 +0100

> Marek <precz_at_spamowi.com> napisał(a):
>
> Próbuję od dawna zrozumieć skąd się wziął mit, że aktualizacje powodują
> zamulanie. Nie udało mi się.

Zgaduję. Defragmentacja rejestru? Pozostawianie nieprawidłowych kluczy
przez instalatory różnych aplikacji? Pozostawianie innych śmieci przez
aktualizowane aplikacje?

Bardzo prosty efekt, w sprawie którego pisywałem do supportu
Kasperskiego. Po paru miesiącach pracy tego programu, system wyraźnie
spowalniał. Niczego nie zmieniało wyłączenie tego antywirusa. Ale bardzo
pomagało jego odinstalowanie i ponowne zainstalowanie, nawet z
zachowaniem wszelkich plików konfiguracyjnych. Co ciekawe... gdy ktoś w
biurze zaczyna narzekać, że jego komputer muli pod XP, to dość często
w/w było powodem i problem było można łatwo naprawić. Oczywiście tak czy
owak komputer nawet bez antywirusa nie śmigał tak jak po świeżej
reinstalce. Czyli jakaś tam degradacja następowała. Czy podobne
mechanizmy nie mogą istnieć w innych aplikacjach lub w samym systemie?
Przecież nie reinstalowałem systemu z powodów masochistycznych.