Re: Pytanie o "zasady buforowania zapisu" Windows7

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat, 17 Nov 2012 23:35:30 +0100

> Z ciekawości. Nawet gdy urządzenie nie ma oddzielnego źródła zasilania?

Z tym "zawsze" przesadziłem, ale jednak ta opcja jest domyślnie włączona przez
Windows, więc 99,9% Windowsów na świecie ma to buforowanie włączone. Ja wiem na
pewno, że od zawsze miałem to włączone (i w domu i w pracy - razem ze 30
kopmów). I tu i tam zdarzały się nagłe awarie zasilania (w tym awarie samych
UPS-ów) no i jakoś odpukać z żadnymi danymi nic się nie stało, żadnych uszkodzeń
systemu plików nie było. Oczywiście wiem, że może się stac, ale ryzyko chyba
takie wielkie nie jest. Zwłaszcza jak się ma regularne backupy.

Co do minusów wynikających z ew. wyłączenia tej opcji, to osobiście nie
testowałem. Być może nie są uciążliwe. Chętnie się dowiem od kogoś, kto ją
wyłącza.

latet