Re: Czyszczenie ram

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 00:28:25 +0100

U偶ytkownik "Rados艂aw Sok贸艂" <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:k7rso5$aso$1_at_node1.news.atman.pl...

> Rozbudowany opis wektorowy plus fraktale i mo偶esz zdzia艂a膰
> cuda :)

Te偶 o wektorach pomy艣la艂em, cho膰... sporo szczeg贸艂贸w by艂o te偶 zdecydowanie
bitmapowych... Mo偶e rzeczywi艣cie fraktale? Matematyka jest super, pod
warunkiem, 偶e szko艂a jej nie zohydzi.

> Ale tu cz臋sto wykorzystywano mo偶liwo艣膰 艂adowania kolejnych
> cz臋艣ci dema z dysku w czasie, gdy realizowa艂a si臋 jeszcze
> poprzednia cz臋艣膰.

A to i owszem, sam mam gdzie艣 w szafie kilka takich dem. Co do dogrywania -
ile偶 tego by艂o... zwykle w stacji siedzia艂a dyskieka nagrana po jednej
stronie i gros demek tak si臋 mie艣ci艂o. A to w sumie ok. 160 kilobajt贸w (max
664 sektory, je艣li nie sformatowano i nie u偶yto sztucznie dodanych 艣cie偶ek
36-42, wi臋cej nie pozwala艂 silnik krokowy i mechanizm g艂owicy), czyli nadal
jak na dzi艣 bardzo niewiele. A potrafi艂o tak zmie艣ci膰 si臋 jednak kilka minut
dobrej jako艣ci sampli i to doczytywanych online, a trudno艣膰 sprawia艂a
obs艂uga przerwa艅 w trakcie transmisji dyskowej...

> No i r贸wnie偶 opisywano grafik臋 algorytmicznie, przez mody-
> fikowanie ju偶 istniej膮cej. Oczywi艣cie poza statycznymi gra-
> fikami, na kt贸re za pomoc膮 sprz臋towych sprite nak艂adano
> efekty.

Kombinacje r贸偶nych technik (trybami tego zwykle formalnie nawa膰 nie mo偶na)
dawa艂y nieraz niesamowite efekty...
Chciano te偶 tworzy膰 muzyk臋 z dwukrotnie cz臋stszym sterowaniem chipa
muzycznego, ale nie rozpowszechni艂o si臋 to, s艂ucha艂em pr贸bki, rewelacji nie
by艂o.

> A w ramach tematu C64 polecam:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZsRRCnque2E

I znowu godzina skakania po filmikach, zawsze tak jest, gdy trafi臋 na co艣 o
C64 :) Stale znajduj臋 co艣 nowego :)

--
Pod 偶adnym pozorem nie zezwalam na wysy艂anie mi jakichkolwiek reklam,
og艂osze艅, mailing贸w, itd., ani nawet zapyta艅 o mo偶liwo艣膰 ich wysy艂ki.