Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 21:28:08 +0100

U偶ytkownik "Rados艂aw Sok贸艂" napisa艂 w wiadomo艣ci grup

>No i cho膰by ten Panel sterowania...
>
>Windows 95 to ju偶 historia. Zauwa偶 jednak, 偶e tak naprawd臋
>najwa偶niejsze elementy systemu od Windows 2000 w g贸r臋 a偶 do
>Windows 7 si臋 *bardzo* ma艂o zmieniaj膮, a to ponad 10 lat
>rozwoju. Dopiero w Windows 8 a偶 takie drastyczne zmiany s膮
>wprowadzane.

Ja bym powiedzia艂 偶e menu start ju偶 bardzo zmieni艂o si臋 w XP o Vi艣cie/W7 nie
wspominaj膮c. Podobnie Panel sterowania, Eksplorator.

>1) Po co Ci ActiveSync do poczty? IMAP sam obs艂uguje synchro-
> nizacj臋 na wielu urz膮dzeniach.

Obs艂uguje tak偶e synchronizacj臋 kalendarza i kontakt贸w na wszystkich
urz膮dzeniach?

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/evolution/+bug/23810

> [...]
> nie kupowa艂 :) To w zasadzie taka "killer app". A z dru-
> giej strony ta wersja Office to znak, 偶e:
>
> a) nawet Microsoft nie by艂 w stanie na czas przygotowa膰
> zupe艂nie odmienionej wersji Office dostosowanej do
> Metro UI (a tym bardziej zarzuci膰 tyle pracy i pie-
> ni臋dzy po艣wi臋conych na zbudowanie r贸wnie wed艂ug mnie
> pomylonego interfejsu tasiemkowego),
>
> b) ca艂e Modern UI prawdopodobnie nie nadaje si臋 za bar-
> dzo do aplikacji biurowych z powa偶niejszym interfej-
> sem, konieczno艣ci膮 wsp贸艂dzia艂ania wielu modu艂贸w oraz
> jednoczesnego wy艣wietlania wielu dokument贸w.

Przecie偶 to oczywiste. Metro to g艂贸wnie aplikacje do konsumpcji tre艣ci. Taki
jest modern computing przeci臋tnego u偶ytkownika. Na przyk艂ad rss czytam ju偶
tylko w tym trybie. Do pracy tw贸rczej jest desktop i klawiatura oraz mysz.

>2) Przegl膮danie plik贸w spokojnie mo偶na by艂o zaimplementowa膰
> od nowa jako aplikacj臋 Modern UI. Nawet, gdyby mia艂o wy-
> gl膮da膰 jak Norton Commander, by艂oby chyba u偶yteczniejsze
> na dotykowym tablecie ni偶 Eksplorator.

Dlatego jest Touch Cover lub Type Cover.

>3) Montowanie udzia艂贸w sieciowych na tablecie te偶 spokojnie
> da艂oby si臋 zrobi膰 w Modern UI, poza tym jest ma艂o potrzeb-
> ne (wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w u偶yje chmury pewnie do trans-
> misji danych).

Nie wiadomo bo obecnie musz膮 tak robi膰. W8 dopiero na tabletach pozwala jej
nie u偶ywa膰.

>Generalnie -- wed艂ug mnie pulpit jest oznak膮 presji czasu,
>kt贸ra wymusi艂a spor膮 niekonsekwencj臋 w interfejsie u偶ytkow-
>nika Windows RT, kt贸ry zdecydowanie jest *za ma艂o* tabletowy.

Pulpit jest oznak膮 偶e Windows RT to pe艂noprawny Windows.

>2) "Desktop nadal istnieje" -- owszem. Ale zauwa偶, 偶e moje
> narzekanie bierze si臋 nie tyle z ju偶 dokonanych zmian, ale
> z *kierunku zmian*. Bo w Windows 9, 10, 11 prawdopodobnie
> b臋dzie coraz mniej pulpitu a coraz wi臋cej aplikacji pe艂no-
> ekranowych z ograniczon膮 funkcjonalno艣ci膮. Wszystko tylko
> do zainstalowania z oficjalnego sklepu i wszystko za pie-
> ni膮dze. Bezpiecznie, ale bez darmowego oprogramowania.

Nie widz臋 wynikania, 偶e jak sklep to i same p艂atne aplikacje. Co do Pulpitu
imho b臋dzie on istnia艂 dop贸ty b臋d膮 zastosowania, kt贸re wymagaj膮 myszy i
klawiatury.

--
Piotr Borkowski