Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 11 Nov 2012 20:44:54 +0100

W dniu 2012-11-11 19:52, Radosław Sokół pisze:

> Na pewno "Modern IE" zostanie z czasem rozbudowane i uzupeł-
> nione, ale podejrzewam, że zamiast ułatwiać znalezienie wer-
> sji "pulpitowej" IE, Microsoft będzie dążył w kierunku mini-
> malizacji znaczenia pulpitu i przekonania użytkowników, że
> Windows to "Modern UI".

Zapewne masz rację. Koniec świata :-) Mam nadzieję, że nie będę zmuszony
do przesiadki na makówki. Nie wyobrażam sobie pracy grafika czy
programisty za pomocÄ… palca po ekranie.

> 2) Wiele klawiatur ma na sobie włącznik/wyłącznik (*).

Nazwałbym to hibernator/włącznik. Od czasu do czasu trzeba wyłączyć
normalnie komputer (aby aktualizacje się zainstalowały, aby zanik
zasilania nie zaszkodził bo pod W7 szkodził, aby włożenie myszki do
ładowarki nie uruchamiało komputera). Gdyby dział Shift+wyłącznik jako
wybór wyłączenia a nie hibernacji, to nie byłoby problemu.

> 3) Rzadko jednak komputer jest aż tak głęboko wsunięty pod
> biuro. Ja swój ukryłem, ale front jest na wyciągnięcie
> ręki. Zresztą jakoś go muszę włączać codziennie lub przy-
> najmniej wyprowadzać z uśpienia (bo często na noc tylko
> go hibernujÄ™ [STD] lub usypiam [STR]).

Różne są obudowy a system jest wspólny. W biurze przyglądałem się
znikającym osobom pod biurkiem szukającym włącznika. Widywałem też
omyłkowe resetowanie komputera zamiast wyłączenia. Jeśli ergonomia
obudowy i systemu są spierniczone, to tak właśnie jest.

> (*) Co czasem może doprowadzać do szału. Szczytem są klawia-
> tury, które przyciski związane z zasilaniem komputera
> mają umieszczone w miejscu jakichś zwykłych klawiszy lub
> blisko nich, na przykład nad klawiszami kursora.

Heh ... no więc właśnie. :-) Co prawda nie spotkałem się z aż tak
skrajną bezmyślnością. Jestem zagorzałym zwolennikiem wprowadzania
ergonomii gdzie tylko siÄ™ da.