Re: Przesuniecie partycji (align)

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Thu, 18 Oct 2012 11:24:11 +0200

U偶ytkownik "R.e.m.e.K" napisa艂 w wiadomo艣ci grup

>Dnia Tue, 16 Oct 2012 20:03:14 +0200, Piotr B. (pb2004) napisa艂(a):

>Czyli nie zrobi tak jakbym chcial/oczekiwal? :
>- wez tyle sektorow z poczatku partycji ile trzeba, by partycja miala
>prawidlowy align.
>- przenies je w inne wolne sektory na tejze partycji
>- skoryguj wpisy w MFT
>- ustaw nowy poczatek partycji przesuniety o tyle sektorow ile bylo
>przeniesionych z poczatku partycji

Nie mo偶e tak zrobi膰. Na pocz膮tku jest VBR, z kt贸rego odczytywane jest
po艂o偶enie $MFT. Program musi sekwencyjnie przesun膮膰 wszystkie dane i
uaktualni膰 adresy odpowiednich plik贸w.

>Ze to byloby najprosciej to ja wiem, tylko problem jest, ze nie ma gdzie
>tego zgrac, dlatego kombinuje.
>Ostatecznie moge zapuscic te czasochlonna operacje, tylko tak naprawde nie
>wiem jakie wartosci mam wpisac jako nowy poczatek tych partycji. Easeus PM
>pozwala wpisac wartosc w MB z jednym miejscem po kropce dziesietnej. Malo
>precyzyjne i cholera wie co tak naprawde oznacza 1.1 MB?
>
>Moze ostatecznie sprobuje GParted jak radzi JDX.

R贸b jak uwa偶asz. Imho operacja jest niewarta zachodu i ryzyka.

--
Piotr Borkowski