Re: Przesuniecie partycji (align)

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Wed, 17 Oct 2012 22:00:17 +0200

Dnia Tue, 16 Oct 2012 20:03:14 +0200, Piotr B. (pb2004) napisał(a):

> Nie kłamią. Początki nie wyrównanych partycji nie dzielą się przez 8.
> Niestety sądząc po zajętym miejscu na tych partycjach jeśli chciałbyś to
> wyrównywać będzie to operacja czasochłonna.

Czyli nie zrobi tak jakbym chcial/oczekiwal? :
- wez tyle sektorow z poczatku partycji ile trzeba, by partycja miala
prawidlowy align.
- przenies je w inne wolne sektory na tejze partycji
- skoryguj wpisy w MFT
- ustaw nowy poczatek partycji przesuniety o tyle sektorow ile bylo
przeniesionych z poczatku partycji

> Najprościej byłoby zrobić kopię danych, wykonać clean w diskpart i od nowa zainicjować dysk w diskmgmt.msc.

Ze to byloby najprosciej to ja wiem, tylko problem jest, ze nie ma gdzie
tego zgrac, dlatego kombinuje.
Ostatecznie moge zapuscic te czasochlonna operacje, tylko tak naprawde nie
wiem jakie wartosci mam wpisac jako nowy poczatek tych partycji. Easeus PM
pozwala wpisac wartosc w MB z jednym miejscem po kropce dziesietnej. Malo to
precyzyjne i cholera wie co tak naprawde oznacza 1.1 MB?

Moze ostatecznie sprobuje GParted jak radzi JDX.

--
pozdro
R.e.m.e.K