Re: Są pliki na dysku czy nie?

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Thu, 18 Oct 2012 09:11:31 +0200

> Oto wynik chkdsk pewnej partycji:
>
> Microsoft Windows [Wersja 6.1.7600]
> Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.
>
> C:\Windows\system32>chkdsk d:
> Typ systemu plików to NTFS.
>
> OSTRZEŻENIE! Nie określono parametru F
> Uruchamianie programu CHKDSK w trybie tylko do odczytu.
>
> CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
> Przetworzone rekordy plików: 512.
> Ukończono sprawdzanie plików.
> Przetworzone rekordy dużych plików: 0.
> Przetworzone rekordy uszkodzonych plików: 0.
> Przetworzone rekordy atrybutów rozszerzonych: 0.
> [...]

Po pierwsze, samo dir nie pokazuje ci plików z flagą ukryty i systemowy.
Użyj dir /ahs wtedy może pojawi się coś więcej. Może gdzieś tam są twoje
dane.
Po drugie, NTFS przechowuje potrzebne do pracy dane w metaplikach
($Bitmap, $Volume, $LogFile, $Mft i temu podobne), dla chkdsk to też
pliki, chociaż nie zobaczysz ich nigdy na dysku.

__
Robert