Re: "Hurtowa" zmiana nazw - jak to zrobić?

Autor: DooMiniK <bachus_at_bachus>
Data: Sat, 29 Sep 2012 19:36:03 +0100

On 29/09/2012 17:44, Pat wrote:

> IrfanView nawet miałem. Ale jak mam powiedzieć komputerowi
> czego chcę się z tych nazw pozbyć? W opcjach jest jako Name pattern
> image###. I co mam z tym zrobić?
> Potrzebuję programu lub opcji w programie, w której podam:
> - listę (zaznaczenie) plików do zmiany
> - możliwość podania ciągu znaków, których chcę się w tych
> nazwach pozbyć, czyli zamianę takiego ciągu znaków na null
> - wskazanie folderu docelowego
> W żadnym z podanych programów tego nie widzę. :-(

Marudny jesteś - no to użyj PowerShell, albo wrzuć liveCD z jakąś
dystr. Linuksa (sed, xargs).

Zawsze też... możesz użyć Excela, jest to całkiem niezłe
narzędzie do operacji plikowych :>
(podpowiem: dir > C:\mojepliki.xls, otwórz, 'Text 2 Columns', dodaj
kolumnę rozdzielającą i masz już jakąś podstawę - teraz sobie
utwórz dodatkową kolumnę na podstawie nazw oryginalnych plików
(funkcje excela), dodaj kolumnę ren (albo na wypadek copy) i już.
Brzmi groźnie a to bardzo szybkie narzędzie i czasem wygodniej
tak, niż np. zastanawiać się, czemu xargowo-sedowa kobyła nie chce
działać.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel