Re: win xp - przywrocenie systemu a dokumenty

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 28 Sep 2012 02:17:21 +0200

Uzytkownik <adresss_at_poczta.pl> napisal w wiadomosci
> Czesc,
>
> czy przywrocenie systemu do stanu sprzed kilku dni przywroci takaze
> dokumenty, ktore ew. lezaly na dysku (pulpit, czy gdzies indziej na
> dysku) ????

Tylko ustawienia (Rejestr) i ewentualnie sterowniki, ale te bardziej przez
zapisy w Rejestrze odwolujace sie do nich, niz (chociaz to tez) ich fizyczna
obecnosc. Jednak w System Volume Information sa zapisywane nie tylko pliki
Rejestru, ale i DLLki i EXEki, wiec... (i trzeba uwaznie, wnikliwie skanowac
je antywirusem, gdyz babole BARDZO lubia sie gniezdzic w Przywracaniu)
Ale juz np. otwierane dokumenty, czy multimedia, obrazy, itd, to nie, nie ta
"warstwa". I miejsca szybko by nie "styklo" na kolejne kopie.
Inna sprawa, ze edytor tekstów zwykle co jakis czas tworzy autozapis
obrabianego dokumentu, wiec kilka kopii ma szanse byc dostepnych. Nie
obejmuje ich jednak Przywracanie Systemu. To jest wlasciwosc edytora,
przewaznie konfigurowalna. Stosuje sie wprawdzie rozwiazania, gdzie w locie
jest tworzona jedna, albo wiecej, kopia danych, mozna za niewielkie
pieniadze (bylo...?) kupic modul na Allegro, wtykany w slot PCI na plycie,
skutkowalo to jednak znacznym zmniejszeniem dostepnej pojemnosci dysku -
czesc byla uzywana na zapis (na koncu dysku) obrazu zmian, pod 9x robila to
sama kosc, pod NT byl do tego dedykowany sterownik, a dopychanie danych pod
sufit moglo spowodowac nadpisanie ich lustrem... znaczy sie, obrazem zmian,
zapisywanym po zatwierdzeniu.
Taki ubogi kuzyn kronikowania...

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.