Re: partycja aktywna na dysku zewnetrznym USB

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed, 19 Sep 2012 09:31:04 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> dysk zewnetrzny, magazynowy, podpinany via USB, jest jedna duza partycja
> primary; jakos tak sie "porobilo" w czasie operacji na nim (podzialy,
> likwidacje podzialow na partycje), że jest partycja active. Zmienic na
> inactive? <-- jakie to wlasciwie ma dla tej dokladnie sytuacji znaczenie?
> bez bólu dla danych na partycji przejdzie?

Jeśli nie startujesz z tej partycji, to nie ma różnicy, czy będzie aktywna,
czy nie. To jest jeden bit w MBR, który daje jedynie programowi statującemu
informację, że z tej partycji można odpalić, a ściślej, można z niej
zainicjować start, a właściwe odpalenie może być z innej. Dane są
stuprocentowo bezpieczne.