Re: HDD widziany tylko przez BIOS

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Thu, 6 Sep 2012 01:33:15 +0200

U偶ytkownik "Dylon" <dylon_at_unknown.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
> Dnia Wed, 05 Sep 2012 10:36:58 +0200, Anerys napisa艂(a):

> S艂yszysz 偶e dzwoni膮, ale nie wiesz w kt贸rym ko艣ciele :D
>
> po 1: przeczytaj ze zrozumieniem o co chodzi艂o autorowi w膮tku

Zg艂asza si臋 w BIOSie, nie macaj膮 go jednak ju偶 Victoria i MHDD DOSowe, ani
Windows, tak偶e Ubuntu. Ubuntu, to Linux, a GParted to te偶 Linux(1), wi臋c tak
samo nie pomaca, chyba, ze ma inne jajo.
Najpierw by艂y ma艂e problemy, potem du偶e, potem w og贸le mogi艂a.
Nie twierdz臋, ze jestem guru, jak zarozumia艂y Okzo (2), absolutnie nie, ale
mam kilkana艣cie lat praktyki. I je艣li tylko dysk ma troch臋 sprawnego
no艣nika, to potrafi臋 go o偶ywi膰, czego nie daj膮 rady zrobi膰 dedykowane
narz臋dzi贸wki, lub maj膮 z tym duze trudno艣ci. Taki dysk pracuje w艂a艣nie w
moim laptopie i ma si臋 ca艂kiem dobrze, jak na stan, z kt贸rego go
wyci膮gn膮艂em. By艂em bliski wyrzucenia go, ale si臋 zapar艂em - i chodzi.

> po 2: doszkol si臋 cho膰 troch臋 w temacie bo lekko mijasz si臋 z prawd膮 w
> tych swoich wywodach ;)

No wi臋c, wska偶 konkretnie, gdzie sie myl臋?
W tym, 偶e nie za艂o偶y partycji? Czy w czym innym? Nie mam pod r臋k膮
poprzednich post贸w, a szuka膰 mi si臋 nie chc臋, jestem czym innym zaj臋ty.

(1) Tak, wiem, 偶e GParted, to nazwa programu, nie dystrybucji. Bywa, 偶e mam
do niego zastrze偶enia - potrafi uszkodzi膰 dane.

(2) Sory, ale tacy ludzie NIE S膭 dla mnie autorytetem - przez swoje
zarozumialstwo w艂a艣nie. Mimo ogromnej ich wiedzy, kt贸r膮 podziwiam, ja im nie
ufam. Za d艂ugo t艂umaczy膰 dlaczego.

--
Pod 偶adnym pozorem nie zezwalam na wysy艂anie mi jakichkolwiek reklam,
og艂osze艅, mailing贸w, itd., ani nawet zapyta艅 o mo偶liwo艣膰 ich wysy艂ki.