Re: HDD widziany tylko przez BIOS

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed, 5 Sep 2012 15:23:21 +0200

Użytkownik "yamma" <yamma_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> 500 GB dysk spod DOSa? To musiałby sobie pierdyknąć ze 20 partycji. Ech,

FAT32 jak najbardziej (DOS 7-cuś z linii W9x, FreeDos chyba też). Zakładałem
już i działała (zanim mi dysk padł) partycja 320GB, jak najbardziej FAT32.
Inna sprawa, że Windows jej wprost nie założy, trzeba odpowiednim
narzędziem. Także, mogą pojawić się problemy, gdy partycja przekroczy
rozmiar 128 giga - nie każdy program ją zobaczy. (BTW. Bonus - ale z kolei
nawet dos 6.0, zobaczy i obsłuży partycję z blokami 64kB - tylko narzędzie
nie pójdą na tym, oraz nie wystartuje system, ale już się wczyta, testowane
osobiście)
Tylko, że jak błąd jest sprzętowy, to sobie można conajwyżej we włosach
pogrzebać, na to żadna partycja nie pomoże.