Re: Samoistne wybudzanie się kompa z hibernacji

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sun, 2 Sep 2012 01:34:18 +0200

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> OK. Może się da. Ale najpierw muszę wiedzieć czy sterowniki chipsetu da
> się
> w ogóle odinstalować. W "Dodaj/usuń programy" ich nie ma, rozpakowany
> sterownik nie zawiera opcji Uninstal... Zgodnie z moją wiedzą się nie da
> :)
> Jedyna metoda to reinstalacja systemu.

Próbowałem Revo Uninstaller free - wyrzucał takie rzeczy, o których zwykły
appwiz.cpl, czyli Dodaj-Usuń Programy, nie wiedział.
Myślę intensywnie, skoro nie zadziałało wprost, to widocznie trzeba od
sempiterny strony, najbardziej mam na myśli wygaszacz, czy po wyłączeniu coś
się zmieni.
Coś mi się kojarzy, ze podobny wątek był jakiś rok, dwa temu... Ale coraz
mniej polegam na swej pamięci w takich sprawach. Usiłuję sobie przypomnieć
podobną sytuację u siebie i czy był z tym związany jakiś niuans - w tym
sensie, co może samo wybudzić kompa z uśpienia, z wygaszacza ekranu;
pamiętam, jak testowałem na dużej maszynie W7... po uśpieniu kompa spod XP,
klikanie myszy nie budziło go. Po zrobieniu tego z W7 - startowało od razu,
podobnie chyba nawet z całkowitym zamknięciem, będę musiał sprawdzić.
Czy ten sterownik, co ostatnio podlinkowałem (na id urządzenia), zadziałał,
czy też nie? Czy to on właśnie robi problemy? Po instalacji chipsetu jest
trójkącik? Po instalacji tego "ode mnie" jest nadal, czy znika?
Miałem kiedyś kompa, klientowskiego, gdzie dysk SATA, pracował pod XP, w...
PIO, pozostałe dyski, PATA (podpinałem swoje) pracowały normalnie, w UDMA.
Nic go nie popychało, dopiero zainstalowanie tego konkretnego steru od SATA
ożywiało dysk. Tak też znikał on wtedy (M. urządzeń) jako
Primary/Secondary/Master/Slave PATA, a pojawiał się jako SCSI, co przy
dyskach SATA jest dość częste. I dostawał pełnej, należnej sobie prędkości
(w końcu SATA jest nareszcie jednostronnie - w górę - kompatybilny z SAS,
tzn. dysk SATA poleci na kontrolerze SAS, odwrotnie nie... może to o to
szło?).
Jeśli ster "ode mnie nie zadziała... hmm.. kończą mi się pomysły, muszę
uczciwie przyznać, a nie chcę zaproponować czegoś, co by mogło zaszkodzić.
Ciekawiło by mnie... czy przy wyłączonej (BIOS) opcji budzenia przez zegar,
wyszarzona godzina jest zawsze na zero, czy wyszarzona, ale widoczna
ostatnia ustawiona? Przyszedł mi do głowy ostatni pomysł prześledzenia
czegoś - jeśli to Winda coś grzebie w BIOSie i ustawia, jeśli wyszarzona
godzina nie jest zerowana, to można by prześledzić, czy po kolejnym
obudzeniu się komputera ta wyszarzona godzina zmieniła się, czy jest taka,
jak poprzednio, to dało by ślad do dalszego drążenia.
Mam jeszcze parę luźnych sugestii, ale chcę się z nimi przespać, przemyśleć,
żeby mieć trzeźwiejszy umysł, by nie walnąć byka jakiegoś. Wtedy ewentualnie
podrzucę (moja duża maszyna w pewnych systuacjach zasilaniowych zachowywała
się dziwnie).

PS. Sprawdź, czy naciśnięcie RESET wybudza komputer, spotkałem... a chyba
nawet mam laptopa, który tak się zachowuje. Dlaczego nie miałby sę tak
zachować duży komputer?
PS2. Spróbuj przełączyć, hmm... jak się ta opcja nazywa... sytuację, co ma
sie stać, po powrocie zasilania, jeśli zostało ono przerwane, coś w stylu
Return power after AC loss, ja mam 3 opcje - 1. zawsze włącz komputer (czyli
nawet, jak był wyłączony, prądownia odcięła prąd a potem znw podpięła, to
sie włączy sam), 2. włącz, jeśli był włączony, nie włączaj, jeśli był
wyłączony, 3. nigdy nie włączaj komputera (czyli włączyć trzeba zawsze
ręcznie)... Przestaw na tę ostatnią.
PS3. Reszta już naprawdę następnym razem... :)