Re: ESX + W2k3 / fragmentacja dysku

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sat, 1 Sep 2012 15:56:41 +0200

Użytkownik "DooMiniK" <bachus_at_bachus> napisał w wiadomości
> przemawia to jednak do mnie - no przecież głowice dysków w RAID i tak
> muszą się napracować, żeby otworzyć jedną bazę DBX, która jest w 78000
> miejsc na dysku (!).
>
> Jakie jest Wasze zdanie?

Prosta próba, wykonana jak najbardziej, pod NTFS, sporo czasu temu - plik
pofragmentowany - transfer ok. 2.5-3MB, średnio.
Po defragmentacji ok. 35 MB. Dla mnie sprawa jasna. Każdy ruch głowicy, to
stracone milisekundy. Im mniej skacze i krócej, tym lepiej. Buforowanie
wszystkiego nie rozwiąże. Dodatkowo przy poważniejszej awarii, przy
zdefragmentowanym pliku szansa odzyskania danych z niego jest daleko
większa, niż przy sieczce.