Re: Jak pozbyć się Ask.com z FireFoxa?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Thu, 23 Aug 2012 21:57:39 +0200

Użytkownik "Adamus" <adam_at_xxx.com> napisał w wiadomości
>W pewnym momencie Ask.com doczepił
> mi się do FireFoxa i nie mogę się go
> pozbyć.
> Usunąłem go w Dodaj/Usuń programy,
> ale w FireFoxie niczego to nie zmieniło.
> Nadal ten znaczek pokazuje się w okienku
> szukania.

W pasku szukania, ten po prawej stronie adresu, kliknij na ikonkę
wyszukiwarki, rozwinie się lista, "Zarządzaj wyszukiwarkami", zaznaczasz
niepożądaną, wciskasz "Usuń" i powinieneś mieć spokój.

> Chciałbym to pytanie potraktować ogólniej
> i na jego przykładzie zapytać o usuwanie
> rzeczy, które się "same" przyczepiły.
> Nie chodzi mi przy tym, o te, które świadomie
> zostały dodane w Rozszerzeniach.
>
> Będę wdzięczny za sugestie co zrobić.

Po prostu cholernie uważać, niektóre niby-wyszukiwarki (chociaż Ask jest
chyba rzeczywistą szukarką, ale IMHO raczej niszową), czy "cut-mniut-malyna"
"tulbary" (robiłem kiedyś kompa, gdzie toolbary zajmowały połowę użytecznego
okna przeglądarki)... potrafią się cholernie skutecznie zakamuflować i z
rzadka nie ma wyboru, trzeba zainstalować (znaczy się, można odhaczyć
instalację dodatku, ale eliminuje to wtedy możność zainstalowania programu),
potem wywalić, częściej jednak trzeba "zboczyć z drogi instalacji" i
odhaczyć instalację szukarki (może być ukryta pod dodatkowym menu), a
następnie wrócić do procesu instalacji. Można np. próbować uczulić
antywirusa (np. Avast - ma funkcję blokowania po domenach), czy firewalla na
konkretne domeny, lecz to by trochę bya "musztarda po obiedzie".
Po prostu uważać - nie wszystko jest bezbolesne przy instalacji "domyślnej",
czyli "press ENTER to continue". Niepożądane dodatki potrafią udawać
użyteczne opcje programu/systemu, nie będąc nimi.
Deinstalację tego warto poprzeć jakimś wspomagaczem. Ja obecnie testuję
darmowego Revo, CCleaner uruchamia oryginalnego deinstalatora, ale nie
czyści dodatkowo, jak Revo. Używam tych obu programów, uzupełniają się -
Revo deinstaluję (opcja nr 4), CCleanerem uzupełniająco odkurzam Rejestr,
oraz bawię się autostartem (znaczy się, zarządzam, co może odpalić przy
starcie systemu).