OE - "krzaczki" zamiast polskich znaków

Autor: kmark <markotar_at_o2.pl>
Data: Mon, 6 Aug 2012 11:24:03 +0200

Witam,
To pytanie zadawałem już kiedyś wcześniej na tej grupie.
Problem dotyczy wyłącznie wiadomości otrzymywanych jako powiadomienia z
banku.
Wówczas zostało uznane, że moje ustawienia w OE są prawidłowe, wina leży po
stronie ustawień poczty w banku wysyłającym.
Przyjąłem to do wiadomości, mimo że informacje te, podglądane nie w OE, a na
stronie internetowej mojej poczty (o2), wyglądały poprawnie.
Obecnie stwierdziłem następujący fakt:
Otrzymałem jednocześnie trzy powiadomienia z banku. We wszystkich trzech,
zamiast polskich znaków występowały "krzaczki".
Kliknąłem na pierwszą z nich. W menu "Widok" - "kodowanie" > "więcej" >
"unicode(utf-8)".
Po tych ustawieniach, krzaczki zmieniły się na prawidłowe polskie znaki
diakrytyczne.
Ale tylko w tej wiadomości. W pozostałych dwóch pozostały "krzaczki".
Oczywiście wykonałem dla nich te same czynności i "krzaczki" zmieniły się w
polskie znaki.
I tak już zostało. Każda z tych wiadomości wyświetla się prawidłowo.
Myślałem, że już wszystko będzie OK. Ale dla sprawdzenia, napisałem maila do
banku z pytaniem o "cośtamcośtam". Otrzymałem odpowiedź. Niestety znowu z
krzaczkami.
Gdyby nie to, że wiadomość ta wyświetla się prawidłowo na stronie
internetowej poczty (o2) uznałbym, że to rzeczywiście kwestia ustawień w
programie pocztowym banku.
Teraz uważam, że to jednak wina OE.

Moje ustawienia w OE:
czytanie>czcionki>ustawienie czcionek>Europa środkowa, courier now, Europa
środkowa(ISO), ustawione jako domyślne.

Moje pytanie:
Moje ustawienia są złe, czy też OE nie radzi sobie z tym problemem ?
pozdrawiam
mk