Zmiana rozmiaru partycji systemowej XP spod Visty

Autor: Jacek Politowski <sorry_at_nie.istnieje>
Data: 26 Jul 2012 21:10:38 GMT

Będę migrował XP na nowy dysk.

Planuję zrobić to w sposób zbliżony do tego:
http://dreamlayers.blogspot.com/2011/03/copying-windows-to-new-hard-drive-with.html

Chciałem przy okazji zwiększyć nieco partycję systemową. Jednak
opisana tu procedura raczej nie zadziała z XP, który chyba nie potrafi
zmienić rozmiaru swojej partycji systemowej w locie.
Najchętniej zrobiłbym to jednak narzędziami natywnymi Microsoftu.

Profilaktycznie chciałbym uniknąć sytuacji, w której XP bootuje mi
się, gdy w komputerze obecne są oba dyski zawierające ten sam system
(stary i nowy po sklonowaniu) - mam alergię na grzebanie przy Windows
i wszędzie spodziewam się problemów. ;-)
Mam też trochę alergii na zewnętrzne kombajny w rodzaju Acronis True
Image czy Norton Ghost (dlatego chciałbym zrobić zmianę rozmiaru
narzędziami natywnymi).

Rozważam kilka opcji i najciekawszą wydaje mi się:
(po weryfikacji działania sklonowanego systemu (czyli jego
uruchomieniu -- krok piąty z powyższego opisu))

1. zamknięcie systemu XP, boot do linuksa, gdzie mam również
   w virtualboksie zwirtualizowaną Vistę i podłożenie jej tego nowego
   dysku, jako drugiego
2. Krok szósty z opisu, ale wykonywany już z Visty - czyli zmiana
   rozmiaru partycji systemowej na dysku windowsa XP przez
   "Zarządzanie dyskami" Visty.

(w razie ewentualnej wtopy zostaje mi nienaruszony dysk oryginalny,
m.in. ze względu na to, że żaden Windows nie widzi nigdy starego i
nowego równocześnie, wolałbym jednak gdyby ta operacja miała bliską
jedności szansę powodzenia ;-))

Pytanie, czy taka operacja - czyli zmiana rozmiaru partycji systemowej
Windows XP wykonywana spod Visty - jest wystarczająco bezpieczna dla
tego XP?

PS. FUT warning.

--
Jacek Politowski