Re: Długie wczytywanie pendrive

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Wed, 25 Jul 2012 17:17:59 +0200

Dnia 24-07-2012, ktoś znany jako 'sTav' w wiadomości
<news:500ef629$0$26682$65785112_at_news.neostrada.pl> napisał:

> Przyczyn może być wiele począwszy od wad pena (czy i czym był
> sprawdzany?),
> czym i na jaki FS (FAT*, NTFS, EXT*, inny) został formatowany?

Nie był sprawdzany. Zaufałem (renomowanemu?) producentowi :-) AFAIR -
nawet go nie formatowałem. Po prostu od razu zacząłem używać
konfiguracji "fabrycznej" (FAT32)

> [...]
> poleceniem diskmgmt.msc
> klikając PPM na # dysk wymienny i "inicjalizuj".
>
> Formatujemy windowsowym formatem. W rzadkich wypadkach może się pojawić
> komunikat że dysk jest zabezpieczony przed zapisem, wtedy trzeba
> spróbować innych programów formatujących n.p. HPU_v.2.2.3, Rufus_v1.1.7f
> UWAGA: Unikać formatowania z pod innych systemów operacyjnych niż
> macierzysty. Microsoft nie trzyma standartów FAT* nawet z własnym
> MS-DOS4.1 (7.1)
> Po formatowaniu uruchomić HDTune i obejrzeć czasy zapisu i odczytu

Ten opis trochę mnie zniechęcił (tyle zachodu!), ale mimo wszystko, w
chwili wolnego czasu zrobię backup danych z pena i sprawdzę go.
Z początku strasznie mnie wkurzało to opóźnienie montowania się pena w
systemie, ale już się przyzwyczaiłem :-)
BTW - używam pena do przenoszenia danych (praca-dom) i co ciekawe, w
pracy (WinXP Prof) działa zupełnie normalnie (montuje się
błyskawicznie po włożeniu) a w domu (Win7 64 Home) muszę czekać
kilkadziesiąt sekund.

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog