Re: Długie wczytywanie pendrive

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Tue, 24 Jul 2012 21:23:19 +0200

Użytkownik "Kermit qzwo @jc.cy>" <"ROT13-> napisał w wiadomości

> Nie znam rozwiązania, ale podłączę się pod ten wątek, bo zauważyłem u
> siebie dokładnie to samo na nowym penie (8GB Kingston). Wcześniej
> używane, inne peny nie wykazywały tej "przypadłości".

Przyczyn może być wiele począwszy od wad pena (czy i czym był
sprawdzany?),
czym i na jaki FS (FAT*, NTFS, EXT*, inny) został formatowany?

Do sprawdzenia niskopoziomowego polecam HTS Flash Drive / Card Tester
(wymaga zainstalowanego .NET 2.0)
Odchudzona wersja do pobrania z http://marmro.homeip.net/FlashTester.zip

Po pomyślnym przejściu testów (write, read, compare) pen ma RAW format i
w rzadkich wypadkach wymaga w Windzie inicjalizacji (jeśli nie jest
widziany w Eksplorerze). Inicjalizację (jeśli potrzebna) wykonujemy
poleceniem diskmgmt.msc
klikając PPM na # dysk wymienny i "inicjalizuj".

Formatujemy windowsowym formatem. W rzadkich wypadkach może się pojawić
komunikat że dysk jest zabezpieczony przed zapisem, wtedy trzeba
spróbować innych programów formatujących n.p. HPU_v.2.2.3, Rufus_v1.1.7f
UWAGA: Unikać formatowania z pod innych systemów operacyjnych niż
macierzysty. Microsoft nie trzyma standartów FAT* nawet z własnym
MS-DOS4.1 (7.1)
Po formatowaniu uruchomić HDTune i obejrzeć czasy zapisu i odczytu
(Benchmark).

Dodatkowo pobrac z NirSoft program USBDevView i odinstalować nieużywane
urzadzenia USB.

sTav