Re: jak odznaczyć atrybut Tylko-do-odczytu w Windows7

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: 06 Jul 2012 15:10:20 GMT

Jivanmukta wrote:

>Używam LAMP i pod Linuxem pracuję bez problemów. Zainstalowałem WAMP
>pod Windows7 chociaż z Windows nie mam prawie żadnych doświadczeń.
>Wszedłem do katalogu C:\Program Files\wamp\www i utworzyłem w nim
>podkatalog z plikami i podfolderami. Ku mojemu zaskoczeniu katalog ma
>ustawiony atrybut Tylko-do-odczytu i nie mogę tego atrybutu odznaczyć.
>Odinstalowałem Avasta i wyłączyłem WAMPa, a problem z katalogiem
>występuje nadal, tzn. atrubutu nie daje się odznaczyć. Jak pisałem z
>Windows nie mam doświadczeń.
>Byłbym wdzięczny za pomoc.

Użyj Wiersza poleceń i attrib. Albo Total Commandera czy jakiegoś
innego menadżera plików nie korzystającego z Eksploratora do
wyświetlania i zarządzania plikami.
Z drugiej strony, jeżeli atrybut 'tylko do odczytu' stanowi jakiś
problem, to jest to wyłacznie problem konkretnej aplikacji i jej
autora, który nie doczytał do końca dokumentacji :-)
Windows, jego składniki i większość programów ignoruje ten atrybut w
przypadku folderów.
http://support.microsoft.com/kb/326549

--
Pozdrawiam,