Re: plik *.bat dla ping dwóch hostów

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 25 Jun 2012 14:37:58 +0200

Dnia Mon, 11 Jun 2012 22:58:05 +0200, ggs napisał(a):

(ciach…)
> Gryze sie od kilku tygodni z dostawcą sieci o zaniki połączenia i tym
> monitoruje.
>
> Moze przy okazji ktos z Was potrafi wskazac problem -
>
> zanika co jakis (nieregularny absolutnie) czas połączenie, niemal żaden
> host w swiecie wtedy nie odpowiada za wyjatkiem gateway'a dostawcy , ktĂłry
> po jakims czasie (kilka minut) tez w koncu zdechnie a polaczenie z
> normalnego IP publicznego staje sie IP 169.254.xx.xx .
>
> Wtedy albo DHCP renew (co nie zawsze pomaga) albo wyl/wl modemu kablowego i
> znowu jest OK.

UPC? Przerabiałem niemal to samo od początku roku do połowy kwietnia. Bo
oczywiście według usługodawcy wszystko było cacy i w porządku. U mnie jednak
modem kompletnie tracił synchronizację, by po kilkunastu sekundach ją
odzyskać. Czasami pracował kilka/kilkanaście godzin bez problemów, czasami
rwał synchronizację kilka do kilkunastu razy na godzinę. Po drodze dwa
kilkudniowe całkowite pady łącza.

Ilości telefonów do BOKu nie zliczę. Przy kolejnej udało się wydusić
informację, że od strony usługodawcy modemy są odpytywane raz na 15 minut.
Wobec czego praktycznie nie ma siły, by się utrata synchronizacji dokładnie
wstrzeliła w odpytywanie modemu. Zacząłem wobec tego sprawdzać od mojej
strony. Prosty BAT wrzucony w Harmonogram Zadań i uruchamiany w tle co
minutę i regularnie, co kolejne zgłoszenie, wysyłane paczki z takowym logiem
do dostawcy.

----------
date /t >>D:\net_log.txt
time /t >>D:\net_log.txt
ping www.upc.pl -n 50 >>D:\net_log.txt
----------

Wspomniane trzy i pół miesiąca to osiem wizyt techników, trzy wymiany
modemu, wymiana całej instalacji w lokalu. Choć bardzo szybko, po rozmowach
z pracownikami serwisu abonenckiego okazało się, że tak naprawdę serwis
liniowy powinien się ostrzej zabrać do pracy, gdyż nie jestem jedyną osobą w
danej lokalizacji regularnie zgłaszającą tego samego rodzaju problemy…

Wobec czego wspomnianego BATa w Harmonogram zadań zapuszczaj, kolejne
problemy z łączem zgłaszaj, techników regularnie wzywaj, reklamacje składaj
do oporu.

[ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata.     ]
[                                                     (znalezione w necie) ]