Re: RAM, pagefile, PAE

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat, 23 Jun 2012 05:35:41 +0200

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> [...]
> fizycznej, czyli dla powyzszego przypadku moze zobaczyc samego _RAM-u_ max
> 4 giga-256 MB.
> Czyli 3.5 giga/3.2/3.0/... to juz powinien spokojnie widziec i obsluzyc.
> Czytam w sieci , ze faktycznie, najczesciej wartosc 3.5 giga jest podawana
> jako widziana przez xp.
> 1.
> -----
> wobec tego dlaczego w tym laptopie widzi _tylko_ 2.66 giga ram-u? -->
> (panel ster > system > ogolne).
> mostki, plyta gl., + jakies inne pamieci fizyczne ukryte - co jest

Skąd mamy wiedzieć, nie podałeś nawet modelu laptopa. U mnie widzi 2,75GB
więc 2,66 nie jest zbyt dziwne.

> [...]
> PAE http://pl.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension nie za
> bardzo rozumiem.
> Z jednej strony opisali ze PAE "jest rozszerzeniem umoliwiajcym
> procesorom x86 (32-bitowym) dostp do fizycznej przestrzeni adresowej (w
> tym pamici o dostpie swobodnym RAM) o rozmiarze wikszym ni 4 gigabajty".
> Z drugiej strony pisza na stronie, ze "Nastpujce 32-bitowe wersje
> Microsoft Windows obsuguj PAE" i podaja jako przyklad XP 32 bit oraz 64
> bit.
> Ale jednoczesnie podaja, ze xp 32 bitowy obsluguje tylko 4 giga RAM . Niby

To proste, PAE jest wyłączone.

> 3.
> ------
> xpsp3 w wszelkimi doinstalowanymi dodatkami, fixami,poprawkami, dotnetami
> oraz z PAGEFILE.SYS zajmuje 5 giga na partycji (NTFS) = 10 giga.

Ĺťe jak? Co zajmuje 5 a co 10? I jakie ma znaczenie ile zajmuje Windows?

> pagefile samodzielnie wyznaczone przez system ma od poczatku odrobine
> ponad 2 giga.
> a/
> Powinno byc az tyle pagefile? nie za duzo...?

Tyle ile wymaga uruchomiony system i aplikacje. A nic nie napisałeś np. o
uruchomionych procesach.

I po co te operacje?

--
Grzegorz Niemirowski