Re: Jak się pozbyć tła ?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 16 May 2012 19:14:42 +0200

Dnia Wed, 16 May 2012 13:57:51 +0200, Zetka napisał(a):

> Zdarza się, że gdy się jakiś fragment tekstu
> z Internetu przekopiuje do MS Worda 2007
> to pojawia się on z tłem na całą stronę
> i wydruk takiej strony też wychodzi z tłem.
> Tak jest na przykład przy przekopiowaniu
> fragmentu strony z http://prawo.legeo.pl
> ale nie tylko w tym wypadku.
>
> Bardzo proszę o pomoc jak się tego tła
> pozbyć.

Kopiowanie z Internet Eksplorera jak mniemam? Rozwiązanie najszybsze i
najprostsze: użyj innej przeglądarki. Próbowałem się dogrzebać w opcjach IE
czy można wyłączyć kopiowanie tła tak, jak można wyłączyć jego drukowanie,
ale niestety tego nie ma. Ja przynajmniej nie widzę.

Na stronie
http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/140630-How-do-I-stop-text-from-Websites-pasting-into-Word-with-white-highlighting.?s=7764dc77cd25e399ffe9e7b4746647ce&p=818733&viewfull=1#post818733
znalazłem również makro, czyszczące informacje o kolorach:
----- kod makra -----
Sub ShadingRemoveWhiteBackground()
' Remove white shading from paragraphs
Dim aPar As Word.Paragraph
For Each aPar In ActiveDocument.Content.Paragraphs
    If aPar.Shading.BackgroundPatternColor = wdColorWhite Then
        aPar.Shading.BackgroundPatternColor = wdColorAutomatic
        aPar.Shading.ForegroundPatternColor = wdColorAutomatic
    End If
Next
End Sub

Sub ShadingRemoveAllColors()
' Remove all shading from paragraphs
Dim aPar As Word.Paragraph
For Each aPar In ActiveDocument.Content.Paragraphs
    If aPar.Shading.BackgroundPatternColor <> wdColorAutomatic Then
[...]
Uprzedzam jednak, że makra nie testowałem.

[ Nie ma co płakać and rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.                  ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]