Re: Windows 7 - przełączanie między sieciami

Autor: Jan Jarosław Kipisz <kipisz_at_mailinator.com>
Data: Tue, 08 May 2012 17:26:12 +0200

W dniu 2012-05-06 20:16, DooMiniK pisze:

> Tak, skonfiguruj prawidłowo routing, domyślny GW.

.. oraz metryki interfejsu sieci komórkowej też.

A tak naprawdę, jeśli do internetu przez GSM używasz aplikacyjki, to nie
rób tego - ona zazwyczaj ustawia parametr "Użyj domyślnej bramy w sieci
zdalnej" i to automatycznie powoduje dwie bramy domyślne w routingu
windowsowym. To niestety nie działa dobrze ;-)

Najlepiej stworzyć sobie połączenie dialup poprzez modem GSMowy, potem
we właściwościach (właściwości->sieć->protokół
TCP/IP->właściwości->zaawansowane) odhaczyć "użyj domyślnej bramy w
sieci zdalnej"

Możesz też próbować się bawić metrykami połączeń, ale nie wiedzieć
czemu, kompletnie to nie działa, a przynajmniej w Windows 7. Windows i
tak ustawi metryki po swojemu, co najwyżej biorąc twoją "w kalkulacji".

Pozdr,
Jarek