Re: Wirus w MBR? - proszę o pomoc

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat, 5 May 2012 23:33:43 +0200

"KZ" napisał:

> Rozumiem, że zastosowanie /cmbr miałoby sens gdyby ten dysk
> został założony jako drugi i wtedy numer_dysku byłby 1.
> Ale co to jest "pamieciowtykacz"?

Pamięciowtykacz kieszenionośny (tm). Mój skromny wkład w ogłoszony niegdyś
na pl.comp.pecet konkurs na polski odpowiednik słowa "pendrive". Otóż
wybierając jako medium startowe "USB device", BIOS wystawia pendrajwa jako
HDD-1, a dysk wewętrzny jako HDD-2 [*]. Polecenie fdisk /mbr działa na
pierwszym wystawionym przez BIOS dysku, w tym przypadku na pamięciowtykaczu,
co po pierwsze mija się z celem, a po drugie unieruchamia pendrajwa jako
medium startowe. Dlatego trzeba temu fdisku wytłumaczyć, o który dysk nam
chodzi: http://www.dosmaniak.republika.pl/fdisk.htm. Przy bootowaniu z
dyskietki lub CD ten problem oczywiście nie występuje.

[*] - numeracja zgodna z parametrem dla fdisk /cmbr. BIOS-y różnie to
numerują, często zaczynając od HDD-0.

JoteR