Re: Wirus w MBR? - proszę o pomoc

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat, 5 May 2012 01:27:27 +0200

Dnia Fri, 4 May 2012 19:38:17 +0200, KZ napisał(a):

> Witam
>
> Na komputerze mojej koleżanki pojawił się niebieski
> ekran i napis STOP 0x00000077.
> Wg informacji na stronie Microsoftu przyczyną może
> być zainfekowanie MBR przez boot sector virus.
> System się nie ściąga.
> Jak można na takim systemie sprawdzić czy taki wirus
> rzeczywiście tam jest, a jeśli tak, to jak go usunąć?
> Komputer ma stację dyskietek, jeśli to może być ważne.
>
> Bardzo proszę o pomoc.

W jakich okolicznościach się to stało? Nie było czasem ingerencji w
BIOS? W XP błąd ten pojawia się np. wówczas, gdy ktoś przestawi w
BIOS-ie dostęp do dysku na AHCI bądź RAID zamiast pozostawić go na
emulowanym IDE. Może się tak zdarzyć np. po zresetowaniu BIOS-u.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/