Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 12 Apr 2012 21:02:20 +0200

Dnia Wed, 11 Apr 2012 21:33:45 +0200, jadryś napisał(a):

(ciach…)
> Niestety, zachwyty nad tym "nowoczesnym" systemem stajÄ… pod znakiem
> zapytania zaraz po uruchomieniu. Wizualnie krok do tyłu względem XP,

To akurat kwestia dysku. Poza tym - kto Ci broni użyć innej powłoki?
Szukałeś chociaż zamienników? Ot - choćby http://windows.kde.org/

> konfiguracyjnie dwa kroki..

W jakim sensie? Że nieco inaczej pogrupowano opcje? No owszem - inaczej.
Proponuję jednak poczytać Windows Blog, gdyż tam często i gęsto opisany jest
cały proces i uzasadnienie wprowadzania takich zmian.

> Względem prędkości działania o trzy kroki.

Jakieś wyniki benchmarków wykonanych pod jednym i drugim systemem na tym
samym sprzęcie masz?
Ja swego czasu też słyszałem te teorie. Akurat miałem pod ręką komputer, na
którym karty graficzne testowałem. Te same testy, przy tych samych
ustawieniach przeprowadzone pod XP i VistÄ….

> Wiesz że ja nie mogę poszukać w sieci najzwyklejszego, najprostszego
> licznika transferu netu pod ten "nowoczesny" system?

Kiepsko coś szukałeś. Proszę - pierwszy z brzegu:
http://addgadget.com/network_meter/

> No tak, system nowoczesny ale producenci oprogramowania nie stanęli na
> wysokości zadania, powiesz pewnie..? A ja Cię zapytam - czy ten
> kapitalista William G. miał prawo nazwać Linuksa "rakiem", skoro on w tym
> swoim gniocie całe nadzieje pokłada w producentach oprogramowania? Który
> bez nich jest w praktyce bezużyteczny.

Aha. Czyli Linuks bez oprogramowania jest użyteczny? :)

> Nie rzucę się na Ciebie, ale gdybym z pomocą uzytkowników tej grupy nie
> poblokował kilku procesów svchosta to zajęcie procesora oscylowało w
> okolicach 90% i to od właczenia do wylaczenia kompa. Takoż i svchost
> pożerał mi prawie cały limit transferu netowego który mam w mojej sieci.
> Nie pobierał nic konkretnego ale na swoje potrzeby zużywał około 100 MB.

Pytanie, co rzeczywiście odpowiadało za taki stan rzeczy. Wcale nie musi to
być wina systemu, gdyż ten wykonuje to, czego od niego chcą aplikacje.
Jeżeli jedna z nich podpięła swoje zadania jako usługę systemową, to nic
dziwnego, że była ona wywoływana przez ten proces.

[ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej    ]
[ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie.  (JoeMonster.org) ]