Gorsza ostrosc dużych czcionek pod W7 - jest na to jakaś rada?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed, 28 Mar 2012 21:50:42 +0200

Witam,

Od prawie dwóch lat próbuję się przesiąść z XP na Win7, ale nie daję rady - z
jednego powodu. Wygląd czcionek pod Win7 jest dla mnie denerwujący - są jakby
lekko rozmyte. Pod XP mam wszystko ostre jak żyleta. Oczywiście mam na myśli ten
sam monitor, tą samą kartę graficzną, taką samą rozdzielczość i częstość
odswieżania.

Wyłączenie ClearType - nie pomoga. Zmienia wygląd czcionek na inny, ale nie na
lepszy. Tzn. pomaga na małe fonty, ale większe lub boldy - nadal są lekko
rozmyte. Nie do zniesienia.

Przecież pod XP (z wyłączonym Clear Type) od pewnej wielkości czcionki też jest
aplikowane pewne wygładzanie - konkretnie:
prawoklik na pulpit / Właściwości / Wygląd / Efekty / Użyj następującej metody
wygładzania krawędzi czcionek / STANDARDOWE
Ustawienie "Standardowe" wygładza tylko większe i grubsze czcionki, a mniejsze i
chude pozostawia bez żadnego wygładzenia. I tak lubię.

Natomiast pod Win7 - gdy wyłączy się CelarType, małe czcionki są bez wygładzenia
(czyli OK), natomiast duże są wygładzone przesadnie, podobnie jak przy
ClearType, a nie tak delikatnie i ładnie jak pod XP.

Ktoś mi tu kiedyś zapodał jakiś trick w Rejestrze, który wyłączał wygładzanie,
ale nie o to chodzi, aby je całkiem wyłączyć, bo wtedy większe i grubsze
czcionki wyglądają fatalnie poszarpane.

Reasumując - czy jest możliwe pod Win7 uzyskanie takiego samego wygładzania
większych czcionek jak pod XP?

Pod Win7, niezależnie od tego czy się ClearType włącza czy wyłącza - trzeba
następnie przejść przez serię plansz - wybierając najlepiej wyglądający obraz.
Ponieważ jest to seria, a w każdej 4 plansze, wydaje mi się, że łączana liczba
wszystkich możliwości jest spora (chyba jak 4 do potęgi 4, czyli 256). Nie mam
paru tygodni, aby przetestować wszystkie "ścieżki", zwłaszcza, że nie bardzo w
ogóle widzę różnice po przejściu różnych ścieżek. A może ktoś już odkrył
ścieżkę, która da efekt podobny do standardowego wygładzania pod XP?

Dzięki,

latet