Re: Windows 2008 Std i >4 rdzenie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed, 28 Mar 2012 09:24:40 +0200

Dnia Tue, 27 Mar 2012 23:28:04 +0200, Randall_Memphis napisał(a):

> To, że jest on przestarzały to jedno, ale pozostałe zapisy są co
> najmniej zastanawiajÄ…ce:
>
> Rodzina oprogramowania Windows 2008 Server Standard
> Wersja językowa Polska
> Wersja produktu oem
> Typ licencji Nowa licencja
> Licencja na … użytkowników 5
> Licencja na … stacji roboczych 1
> Typ nośnika Płyta DVD
> Dodatkowe informacje • 1 serwer (1-4 CPU)
> • Zawiera Service Pack 2
> • R2
> • 64-bit
> • Prawo do downgrade’u
> [...]

W ramach jednej licencji W2k8 Std R2 możesz uruchomić albo jedną maszynę
fizyczną z pełnym zakresem usług, albo jedną maszynę fizyczną ale tylko
w roli hypervisora - a w niej jednÄ… maszynÄ™ wirtualnÄ…. TÄ™ wirtualnÄ…
maszynę możesz używać na tym samym hypervisorze, albo na dowolnym innym
- pod warunkiem, że licencja hypervisora zezwala na uruchomienie
kolejnej maszyny wirtualnej. Co ciekawe, możesz już nie mieć
oryginalnego hypervisora (np. OEM+likwidacja sprzętu), a maszyna
wirtualna dalej może być wykorzystywana w dowolnym środowisku
wirtualizacyjnym i na dowolnej fizycznej maszynie. Niezależnie od tego,
czy była to licencja OEM, Open, czy też detaliczna.

Patrz:
http://swilczew.wordpress.com/2009/08/11/ile-maszyn-wirtualnych-z-systemem-windows-server-moge-uruchomic-na-jednej-maszynie-fizycznej/
http://www.microsoft.com/poland/gotowydopracy/WindowsServer/Licencjonowanie.aspx
(FAQ)