Re: Wysyłanie i odbiór faksów przez faksmodem

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Tue, 20 Mar 2012 15:14:34 +0100

Użytkownik "Robert" <robertcb_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie działa mi obsługa faksów.
> Mam wewnętrzny faksmodem Sagitta 56K PCI firmy Zoltrix, i do niego
> było
> dołączone oprogramowanie "FaxTalk comunicator" jednak po jego
> instalacji i
> próbie wysłania faksu pojawia się "driver error"
> Faksmodem jest zainstalowany w systemie (Win XP) i działa np. w
> przypadku
> łączenia się z Internetem.
> Czy do obsługi faksów wymagany jest inny sterownik?

Nie, - jeśli sterownik byłdedykowany dla _tego_ faxmodemu.
Oprogramowanie faksowe musi "zobaczyć" modem, (COMx, port, IRQ).

> Nie działa też windowsowa konsola faksów, ponieważ nie wiem w jaki
> sposób
> zainstalować/powiązać "faks-drukarkę" z moim faksmodemem na PCI.
> W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać faksy przez ten faksmodem?

Aktywacja faxmodemu to odpowiednie komendy AT. Windowsowy program
zapewne jak każdy inny bierze odpowiednie dane ze sterownika modemu lub
z jakiejś listy obsługiwanego sprzętu.
Modem musi być przestawiony w odpowiedni tryb - (n.p. wysyłanie z
prękością 9600bps) itp.

M.