Re: Co z tym dyskiem?

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sat, 10 Mar 2012 15:24:47 +0100

Użytkownik "rageofhonor" <wein_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Jak jest z temperaturą procesora, zasilacza? Są jakieś bady? Ja miałem
> podobne objawy gdy radiator procesora i zasilacz był zawalony
> kurzem.Oczyszczenie radiatora i wymiana zasilacza przyniosła pozytywne
> skutki. Serwisant to tłumaczył tak że przegrzewający się procesor
> powodował

Wiele kompów przeze mnie przeszło, ale żaden mi takiego numeru nie wywinął,
nawet psując się na amen... (dla jasności - nie podważam możliwości takiego
zjawiska, brak takich zdarzeń w mojej praktyce po prostu nie pozwala mi się
do tego odnieść)
Natomiast BADy wystąpiły w sytuacji na sztywno ustawionego UDMA wyżej niż 3,
gdy taśma była 40-żyłowa, co ciekawe, skan widział błędy zawsze w tych
samych miejscach, a HDD chrzęścił wtedy, jakby w danym miejscu wydrapano
nośnik conajmniej młotem pneumatycznym.... Jednak wymiana taśmy na właściwą
pokazała, że BADy były jedynie wirtualne, dysk pracował w pełni poprawnie...
Można używać starej taśmy z szybkimi dyskami, ale wtedy parametr
ResetErrorCountersOnSucces musi być wyzerowany.

> bady na dysku. Jak na razie nie mam problemów. Pending sectors się
> wyzerowało nie ma przeniesionych sektorów. Nie przybyło Raw read i raw
> write

Czyli jednak coś je przemieliło i albo okazały się już dobre, albo tak się
złożyło, że nie został dokonany wpis parametru, czyli - działanie nastąpiło,
lecz nie zostało zalogowane.

> rate.

Czyli albo dysk jest tak samo zły/dobry, jak był, albo, co się zdarza,
parametry te tak naprawdę oznaczają coś innego. Często spotykam stare dyski,
mające np. raw read error rate zerowe, co jest fizycznie niemożliwe - na
pewno każdy z nas choćby raz dotknął kompa, przesunął, potrącił stolik na
którym stoi, w sytuacji, gdy dysk aktywnie pracuje. Nie spodziewam się też
spotkać choć jednego dysku, który miałby swoje cylindry idealnie
współosiowo, kompa, gdzie nigdy nie wystepują zakłócenia z sieci, itd, itp.